ניתן לקשר את כלי הפרסום הממומן מהסושייאל במספר דרכים אל האבספוט.
בהסבר הבא אתייחס למצב שבו רוצים לקשר את האתר הקיים (שכנראה נבנה בוורדפרס) גם אל הגוגל-אדס וגם אל האבספוט.
(יש עוד מספר אפשרויות קישור אחרות, שלא אפרט להלן כרגע).
***
להלן תרשים המציג את 2 הדרכים המרכזיות לממשק וטעות נפוצה שאחרים עושים:
פירוט:
1. ממשק גנרי
האבספוט מאפשרת לקשר ישירות את הדאטאבייס של חשבון גוגלאדס אל האבספוט.
זוהי טעות נפוצה אצל הרבה לקוחות-שיווק האבספוט, מכיוון שהדאטאבייס בגוגלאדס הרבה פעמים בכאוס.
קישור ישיר בין 2 המערכות פשוט יעביר את הבלגן מגוגלאדס אל האבספוט.
מה שנקרא: Garbage In >> Garbage Out.
2. ממשק מותאם דרך UTMים
הדרך המומלצת היא לתכנן וליישם UTMים מקצועיים על פי ההגדרות של מנהל השיווק.
ניתן ליצור גם UTMים אוטומטיים בגוגל אדס, כך שאתם מסודרים (*).
ואז לקלוט את ה- UTMים אל הלידים שמגיעים, מה שיאפשר לכם ניתוח מקצועי ואמין של הדאטא.
ניתן לראות בקונטקטים את כלל ה- UTMים שהגיעו.
ניתן ליצור "אוטודיל" לפי ה- UTMים שהגדרתם.
ניתן ליצור דוחות ולנתח ROI לפי ה- UTMים.
(*) לכל מי שלא מכיר את האפשרות להגדרה אוטומטית של UTMים - יש הרבה חומר ברשת.
לדוגמא:
1. קליק כאן
*****
קליטת UTMים דרך כלי צד ג'
קליטת UTMים דרך טופס של האבספוט
במידה ומיישמים טופס מקורי של האבספוט, איך קולטים UTMים דרך טופס מקורי של האבספוט?
יש לפתוח פרופרטי לכל utm רלבנטי ואז:
מיפוי אוטומטי של שדות ליד
מיפוי אוטומטי של שדות הליד מהסושייאל אדס אל האבספוט - קליק כאן
מיפוי אוטומטי של מאפייני קמפיין
מיפוי שדות "גוגל אדס" אל מול הפרופרטיס של הקונטקטים בהאבספוט
להלן מיפוי שהכנתי עבורכם להבנת המיפוי:
מיפוי השדות:
Google Ad Click ID
Form name and Page Name >> Recent Conversion
Latest Source: Paid Search
Google Ads Campaign >> Latest Source Drill Down 1
Google Ads Keyword >> Latest Source Drill Down 2
Google Ads ad account
Google Ads ad group
השימוש בכלי הקישור האוטומטי של Google Ads <> Hubspot
הפערים בדוח:
1. אין ניתוח של "כמה הפסדנו", אין ניתוח של "כמה בתהליך".
המשמעות היא שזה מטעה, כי בתכלס אי אפשר להבין באמת את התוצאות בצורה הזאת.
2. דילים מוצגים רק כ"סגורים-זכיה" (לא מתאים פעמיים: גם בזה שזה חסר, גם בזה שאם יש 2 פייפליינים זו בעיה)
3. לא ניתן לנתח לפי פייפליין
4. לא ניתן לנתח לפי תאריך שליחת טופס אחרון
שאלות פתוחות:
5. מה קורה עם יש קונטקט שפנה פעמיים? נניח גם בפייסבוק וגם דרך גוגל-אדס?
הרחבות:
1.
קליק כאן \\ פורום משתמשי האבספוט ובו המלצה על הוספת פרופרטיס הקשורים לניהול פרמרטים של גוגל אדס מתוך האבספוט
2. איך לקשר טפסי וורדפרס אל גוגלשיט -
קליק כאן
איך להפעיל בהאבספוט אוטומציה שמבוססת על פעילות ב- ADS?