ניהול הסורסים שלכם
לפני שצוללים לפרטים (ולפרויקט), חשוב שנבין ונתאם את ה"קונספט" שלנו בנושא ניהול הסורסים.
הקונספט שנציג להלן, מבוסס על הטמעות של מאות (!!!) מערכות האבספוט עם אלפי סורסים מכל הסוגים (כמעט).
כל מנהל שיווק מנוסה יודע, כי ניהול השיווק אינו "רק" הפקת חומרים ואתרים לדיגיטל, אלא כולל גם ניהול חכם ומבוקר של הסורסים השונים במהלך הפעלתם, הזרמת הלידים אל האבספוט, בקרת הלידים ואיכותם, ושיפור מתמשך בתוצאות!
***
הקונספט שלנו
לכשמתחילים לעבוד יחד אתנו ב"מד-מן", השלב הראשון ביישום המערכת למחלקת השיווק יהיה תכנון 3 המרכיבים שלהלן:
1. מפת סורסים
מפת הסורסים היא הכלי שבו בד"כ מנהל השיווק המקצועי מנהל את כל הסורסים והקמפיינים שלו.
כולל אופני הממשק בין הסורסים אל האבספוט CRM.
זוהי רשימה של כלל הסורסים שמנהל השיווק קישר אל האבספוט +
פרטים חשובים לתכנון לניהול ולחזוקת הממשקים הנ"ל.
א. דוגמא מהשטח (Best Practice) לניהול מפת סורסים, כולל כלל הממשקים:
ב. דוגמא מהשטח (Best Practice) למפת סורסים מקצועית, כולל ניהול כמות לידים נכנסים פר חודש:
***
מהי מפת הסורסים ולמה צריך אותה?
מפת הסורסים מציגה את כלל הסורסים (=מקורות הלידים) ואת הנתונים הבסיסיים החשובים לניהולם.
המטרה היא לנהל את הסורסים ברמה גבוהה, כדי לתחזק את הסורסים בהמשך ולהפיק REVENUE REPORTS בהמשך ודוחות בקרה מקצועיים לניהול הסורסים ולשיפור ביצועים.
רגע חושבים!
צריך לזכור שבתחילת הדרך כמות הסורסים והלידים היא קטנה ויחסית פשוטה לניהול. בהמשך (ובשאיפה!) כמות הסורסים והלידים תלך ותגדל... כולל מצבים של "ריבוי פניות" של אותו ליד (פניה כפולה של ליד ל- 2 ו-2 סורסים במקביל). יש חשיבות אדירה לניהול נכון של הסורסים החל מהרגע הראשון.
מעבר לכך, ברגע שעוברים לעבוד עם האבספוט, הצורך בתאום מול מספר גורמים הוא גדול!! ולכן חשוב שיהיה כלי לשפה משותפת, ברור וכתוב - בין כלל הגורמים המעורבים.
***
ללא מפת סורסים מסודרת, כנראה שאתם בדרך ל"מגדל בבל" מבחינת ניהול הסורסים והלידים.
הצעה שלנו? אל תחכו לסוף!! מהיום הראשון נהלו בצורה מקצועית את מפת הלידים והממשקים שלכם.
צפי גבוה לתלונות מצד המנכל על "אין מספיק לידים" ומצד המכירות על "לידים לא איכותיים" שמבזבזים להם זמן, אם לא תדעו לנהל את מפת הסורסים שלכם בצורה מקצועית.
האיור לקוח מכאןמפת הסורסים
במפה זו, מנהל השיווק מנהל את כל הסורסים והקמפיינים, ה- ROI, התקציבים, היעדים, התאריכים, הממשקים והביצועים של כל קמפיין וכל סורס. זהו כלי הניהול שלו!!!
אל מפה זו כדאי גם להוסיף את אופן הקישור אל מערכת האבספוט (למשל: קמפיין X קושר דרך זאפייאר), כולל לינקים רלבנטיים.
רגע חושבים!
ישנם המון לקחים שצברנו הקשורים לאופן הקישור של ה- TRAFFIC SOURCES אל האבספוט. בשלב הראשון ביישום המערכת, נעמיד לרשותכם לקחים אלה. דוגמא ללקח חשוב: אופן קישור ב- API של סוכנות דיגיטל (ראו בהרחבות פירוט). חשוב להסתמך בשלבים אלה על איש מקצוע מנוסה, כדי לא לטעות במקומות ברורים מאליהם.
***