אחד הקשיים הגדולים שנתקלים בהם בעלי עסקים ומנהלי מכירות הוא: המעבר מניהול מכירות של כמות קטנה של לידים ל-ניהול כמות גדולה של לידים.
כמות קטנה = בד"כ כמה לידים בודדים, שנוהלו ללא שיטה ובעל פה - על ידי מנהלי המכירות (באילתורים).
כמות גדולה = כמה עשרות\ מאות לידים. במצב זה אין אפשרות יותר להסתמך על אילתורים, ויש להטמיע שיטת עבודה ברורה (וכתובה) לניהול מאסה של לידים.
שיטת ה"פייפליין"
השיטה המומלצת לניהול מאסה של לידים היא "שיטת הפייפליין". בשיטה זו, מנוהלים תהליכי המכירה של כל הלידים בצורה כתובה, מבוצעת בקרה שבועית (לפחות) על כל ליד, וכל ליד ברשימה מקבל תיוג של השלב בו הוא נמצא.
לאחר תיוג השלבים, מתוכללת הרשימה לגרף - כפי שמוצג בתמונה המצורפת.
גרף זה מנוהל בד"כ על ידי סמנכ"ל המכירות בחברה\ מנכ"ל - ומדווח להנהלת החברה אחת לשבוע (לפחות).
בדרך זו ניתן להבנות "סיסטם" לתהליכי המכירה ולהפסיק להתנהל בצורה אימפרוביזורית.
ניהול פירוט הפעולות - במקביל לגרף
במקביל לגרף, מנוהלת טבלה ובה פירוט הפעולות שתוכננו ושבוצעו מול כל ליד. טבלה זו מנוהלת ע"י סמנכ"ל המכירות\ מנכ"ל החברה. בכל פגישת מכירה שבועית עוברים על כל אחד מהלידים ומוודאים כי הוא מטופל בצורה המיטבית.
כמות קטנה = בד"כ כמה לידים בודדים, שנוהלו ללא שיטה ובעל פה - על ידי מנהלי המכירות (באילתורים).
כמות גדולה = כמה עשרות\ מאות לידים. במצב זה אין אפשרות יותר להסתמך על אילתורים, ויש להטמיע שיטת עבודה ברורה (וכתובה) לניהול מאסה של לידים.
שיטת ה"פייפליין"
השיטה המומלצת לניהול מאסה של לידים היא "שיטת הפייפליין". בשיטה זו, מנוהלים תהליכי המכירה של כל הלידים בצורה כתובה, מבוצעת בקרה שבועית (לפחות) על כל ליד, וכל ליד ברשימה מקבל תיוג של השלב בו הוא נמצא.
לאחר תיוג השלבים, מתוכללת הרשימה לגרף - כפי שמוצג בתמונה המצורפת.
גרף זה מנוהל בד"כ על ידי סמנכ"ל המכירות בחברה\ מנכ"ל - ומדווח להנהלת החברה אחת לשבוע (לפחות).
בדרך זו ניתן להבנות "סיסטם" לתהליכי המכירה ולהפסיק להתנהל בצורה אימפרוביזורית.
ניהול פירוט הפעולות - במקביל לגרף
במקביל לגרף, מנוהלת טבלה ובה פירוט הפעולות שתוכננו ושבוצעו מול כל ליד. טבלה זו מנוהלת ע"י סמנכ"ל המכירות\ מנכ"ל החברה. בכל פגישת מכירה שבועית עוברים על כל אחד מהלידים ומוודאים כי הוא מטופל בצורה המיטבית.