ככל שהעסק גדל ומספר הלקוחות והלידים הולך וגדל, העסק כבר לא יכול להסתמך יותר על הזיכרון של אנשי המכירות בניהול המידע הקשור בתהליכי המכירה.
פשוט כמות המידע גדולה מדי.
היכולת לנהל בצורה חכמה את המידע היא קלף אסטרטגי של כל עסק, שיכול לעזור לעסק לנצח את המתחרים. מעבר לכך שהמידע הנ"ל הוא נכס אסטרטגי של העסק. עסק אינו יכול להרשות לעצמו בדרך כלל אובדן מידע אסטרטגי וחוסר רציפות כאשר מנהלי מכירות עוזבים או יוצאים לחופשה ארוכה.
מה השיטה שלכם לניהול המידע הקשור בלקוחות שלכם?
בתרשים משמאל ניתן לראות את המתודולוגיה שאנחנו מציעים לניהול המידע הקשור בניהול תהליכי המכירה.
קליק על התרשים להגדלה.
המתודולוגיה כוללת שלושה עזרים לכל מנהל מכירות:
1. רשימת הלקוחות שלו - רשימה מפורטת של כל הלקוחות והלידים בטיפול של כל מנהל מכירות. לכל מנהל מכירות מוגדרת קבוצה של לידים ולקוחות להם הוא נותן שירות.
2. יומן הפעילות של מנהל המכירות מול רשימת הלקוחות שלו - זהו עזר המאפשר לנהל את כל הפעילות של מנהל המכירות מול רשימת הלקוחות והלידים שלו.
3. SCORECARD \ לוח הבקרה של מנהל המכירות - זהו העזר שמאפשר למנהל המכירות ולמנהליו לוודא כי איש המכירות מצליח להשיג את המדדים והיעדים שנקבעו לו. עזר זה מופק פעם בתקופה (שבוע\ חודש\ רבעון\ שנה) - ומצביע על השגת המטרות\ סטייה מהנתיב שנקבע.
מערכות ה- CRM (כולל סיילספורס ואחרות) אמורות לסייע בניהול כל המידע הנ"ל.
בהצלחה!