למערכת האבספוט כלים חזקים לבנייה ושליחה של דשבורדים.
הסבר כללי
- ה"דשבורד" הוא כלי תצוגה המרכז מספר דוחות\ שעונים (בדומה לדשבורד ברכב).
- הדשבורדים מאפשרים בקרה וניהול יעילים וממוקדים של תהליכי השיווק, המכירות והשירות בעסק.
- עיצוב הדשבורד הוא תהליך ניהולי במהותו.
- בד"כ מנכל\ הנהלת החברה מובילים את מיפוי הצרכים לבקרה וניהול של התהליכים והאדמיניסטרטור מיישם בפועל.
- מטרת הדשבורד אינה להציג דוחות מפורטים ומסורבלים לעייפה, את זה תוכלו לעשות במקומות אחרים.
מטרת הדשבורד היא להציג דוחות גרפיים ברורים\ שעוני חיווי והתרעה שיקפיצו את המידע החשוב לעיניים.
דוגמאות מהשטח - לעזרתכם!
- דוגמאות BEST PRACTICES של דוחות ודשבורדים להאבספוט? הכנתי לכם כאן
- מצגת ובה דוגמאות לדוחות מתוך הגרסה החינמית של HUBSPOT - קליק כאן
כמה פרטים טכניים
- ניתן ליצור דשבורדים לכל אחד מהתחומים - שיווק, מכירות, שירות.
- בגרסה החינמית, לרשותכם 3 דשבורדים וכן ניתן להוסיף עד 10 דוחות בכל דשבורד.
- ניתן לשלוח דשבורד למייל, באינטרוול קבוע (למשל: כל בוקר).
- ניתן לסדר את הדוחות בדשבורד בצורה נוחה.
- ניתן לפלטר את הדאטא בדוחות לפי פרמטרים שונים.
***
מושגי יסוד בעיצוב דוחות לדשבורדים
חשוב להכיר מספר פונקציות בסיסיות לעיצוב דוחות בדשבורדים:
- שם הדוח (אפשר בעברית, מוצמד לשמאל)
- ציר ה- X בדוחות גרפיים - הפרופרטי שבחרתם להציג בציר ה- X
- ציר ה- Y בדוחות גרפיים - הפרופרטי שבחרתם להציג בציר ה- Y
- הגרפים והנתונים בד"כ ניתנים להקלקה ול"DRILL DOWN" לקבלת הנתונים עצמם
- פילטור - אינדקציה לפילטור שבחרתם
- תדירות - תדירות הצגת הנתונים בציר ה- X (למשל: יומית, שבועית, חודשית וכו')
- כפתור "עריכה" - המאפשר עריכה של נתוני הדוח
- כפתור "אופציות נוספות" (שלוש נקודות) - המאפשר ביצוע פעולות נוספות על הדוח (למשל: שינוי שם)
- זוית שינוי גודל החלון - פשוט לתפוס ולגרור
***
איך מוסיפים דוח לדשבורד מתוך המאגר הקיים של האבספוט?
ניתן להוסיף דוחות לדשבורדים מתוך המאגר הקיים של האבספוט, שכולל עשרות רבות של דוחות מוכנים לשימוש.
***
דוגמאות לדוחות בדשבורדים
כמות הקונטקטים שנקלטו למערכת לפי חודשים
(קליק להגדלה)
דוח לידים שהגיעו החודש לפי ערוץ
דוח שיחות טלפון לפי נציג, ל- 30 ימים אחורה
(קליק להגדלה)
חיתוך מצב "מסע לקוח" לתקופת זמן מסוימת
(קליק להגדלה)
תכנון מול ביצוע יעדי מכירות
* דגש: בגרסה החינמית של האבספוט - אין את הפיטצ'ר לניהול יעדים (Targets)
(קליק להגדלה)
כמות הדילים שנפתחו לפי מקור הליד
הכנסות (REVENUE) לפי אתרי אינטרנט של העסק
(קליק להגדלה)
דילים ללא משימה קדימה, לפי אנשי מכירות
(ישנם מנהלים הדורשים שלכל דיל תהיה משימה קדימה)
דוח "ספידומטר"
לבקרת מדדים שונים (כמות טלפונים, הכנסות, כמות דילים חדשים, וכו')
*לבעלי גרסאות פרו ומעלה
דוח "ספידומטר" המציג כמות טיקטים בחודש
"טיקטים" = פניות של לקוחות (להזמנות\ לשירות\ לשאלות)
***
כללי אצבע לעיצוב דוחות:
1. פשטות - יש להתאים את מבנה הדוחות לדשבורד - מומלץ לעצב תצוגות גרפיות ולא טבלאות מפורטות
2. אינטרוול זמן ברור - יש להתאים בין אינטרוול השליחה של הדשבורד לחלוקה לעמודות\ גרפים כדי שתוכלו לראות בקלות מה התחדש בלי צורך "לחפור" - אם יומי אז יומי, אם שבועי אז שבועי (מעין "מה חדש במכירות מאתמול?")
3. נתונים תמיד בהשוואה למשהו - מומלץ להגדיר יעד\ ציפייה - אחרת... לא ניתן להבין נתונים
4. סדר עדיפות - מה שחשוב למעלה, מה שחריג בולט לעין
(*) לקריאה נוספת על כללי אצבע לעיצוב דשבורדים - קליק כאן, קליק כאן להסבר מצוין,
***
שאלות נפוצות (FAQs) האבספוט:
- יצירת דוח מורכב ב- SALES PRO - השפעת השיווק על השורה התחתונה והמכירות בעסקים שמוכרים ל- B2B גדולים, בהם הרבה קונטקטים מעורבים בתהליך המכירה (ולאו דווקא הקונטקט שהביא השיווק) - קליק כאן
***
להרחבה:
- מחולל הדוחות החדש והמשופר של האבספוט (מינואר 2021) - קליק כאן לפירוט
- דף הסבר מתוך האתר של האבספוט (באנגלית) - בניית ועדכון דשבורדים - קליק כאן
- DATABOX - כלי צד ג' ליצירת דשבורדים על בסיס הדאטא של האבספוט - קליק כאן