אנחנו מעוניינים לדעת בסוף כל רבעון\ חציון\ שנה - על התרומה של השיווק, גם ל"שורה התחתונה" = למכירות.
העניין הוא, שהרבה פעמים אצלנו בעסק, בגלל שהמכירות לחברות גדולות, ההשפעה של הליד שהבאנו היא עקיפה.
זאת אומרת, שהרבה פעמים אנחנו מביאים את הליד \ הפניה אבל תהליך המכירה מנוהל ונסגר מול קונטקט אחר מאותה חברה.
יש לנו את גרסת ה- SALES PRO הכוללת גם את ה- REPORTS ADD ON וגם אוטומציות.
איך אפשר לבנות דוח שמציג את כל הקומפניס עליהם השפענו מבחינת השיווק + את כל הדילים והסטטוס שלהם?
***
לפני שמתחילים
בניית דוחות תמיד קשורה לתהליך העבודה המיושם. הפתרון המוצע להלן מתבסס על תהליך העבודה כפי שאופיין על ידי הלקוחה שלהלן:
- בשיווק, מביאים לידים רק דרך טפסים (Forms) = כל הלידים שהשיווק מביא מגיעים דרך טפסים (Forms).
- במכירות, מנהלים את הישות של "קומפני" -
- משוייך קומפני לכל קונטקט רלבנטי\ עסקי לניתוח בדוחות
- משוייך קומפני לכל דיל
***
קונספט
אנחנו רוצים "לצבוע" בצבע את כל הקומפניס שהשיווק היה קשור אליהם (הביא לידים\ פניות של קונטקטים מהקומפניס הנ"ל), ואז לבדוק איזה דילים נפתחו לכל קומפני כזאת במהלך השנה ומה התוצאה של הדיל (האם נסגרה עסקה ובאיזה סכום?).
***
פתרון
- ניצור פרופרטי חדש לקומפני, בשם Marketing Involved - מסוג Single Checkbox, כשהערכים האפשריים - Yes/ No
- ניצור אוטומציה שתצבע לנו את כל הקומפניס שיש להם לפחות קונטקט אחד ששלח פניה דרך טופס (עדיף לפי תאריכים\ שנים = Conversion Date) - ותסמן בפרופרטי הזה בצורה אוטומטית לכל קומפני רלבנטי = True
- ניצור דוח של קומפניס ודילים, עם רשימת הדילים ל- 2021 ורשימת הקומפניס של הדילים הנ"ל כולל הפרופרטי Marketing Involved