אימייל מרקטינג EMAIL MARKETING

לנוחיותכם, ריכזתי את המידע שכתבתי בנושא ניוזלטרים של האבספוט.

צ'קליסט להקמת המערכת ושליחות ראשונות 
1. צ'קליסט בגוגל-דוקס, גרסה 02-2024 - הקליקו כאן
2. צ'קליסט לשליחת אימייל מרקטינג בפעמים הראשונות שלכם... קצר ממוקד ויעיל! כולל טעויות נפוצות ממשתמשים אחרים.

לנוחיתכם להלן קישור לחוק הספאם הישראלי מתוך מערכת נבו - קליק כאן (חוק התקשורת סעיף 30).

***
מדדי הצלחה לאימייל מרקטינג:
לפני שצוללים לכלים ולשיטות לשליחת אימייל מרקטינג
חשוב להבין שיש די הרבה KPIS מהכלי הזה...
ולכן כדי למנוע מפחי נפש מיותרים, כדי להתחיל בלהגדיר מדדי הצלחה, צנועים בהתחלה
ולאט לאט לצמוח...!
דוגמא למדדי הצלחה:

***

לנוחיותכם רשימת כלי אימייל מרקטינג להשוואה
(קליק להגדלה)





***
שלבי שליחת ניוזלטרים שחשוב להכיר: (קליק להגדלה)



תהליך עבודה לדוגמא שכתבתי לאחד הלקוחות שלי בהאבספוט:




***
בואו נכיר את הכלי ברמה הבסיסית (קליק להגדלה): 


כמה דברים כלליים שכדאי להכיר: 

1. כלי הניוזלטרים של האבספוט הוא כלי מצוין, תומך בעברית ובאנגלית,
ומעדכן בנתוני פתיחה והקלקה את הדאטאבייס שבהאבספוט בצורה מעולה (גם בתוך הקונטקט וגם בדוחות).

2. בהתחשב בכך כי הדאטאבייס בהאבספוט נבנה בצורה אוטומטית מהפניות באתר ומהמיילים,
כדאיות השימוש בכלי הניוזלטרים של האבספוט - גבוהה!

3. האבספוט מרקטינג בגרסה החינמית מאפשר לשלוח עד 2,000 מיילים בכל חודש קלנדרי - בחינם!

***
גרסה חינמית? בתשלום? רגע חושבים!!
שימו לב, מספר דגשים לגבי הגרסה החינמית של האבספוט מרקטינג:

  • כאמור, האבספוט נתנה לכם מתנה של 2,000 שליחות בחודש במסגרת הגרסה החינמית
  • בגרסה החינמית נוסף באנר פרסומי של האבספוט בתחתית המייל שתשלחו
  • במסגרת הגרסה החינמית אין אפשרות להציג את השורה VIEW IN BROWSER

מעבר לכך, הגרסאות המתקדמות של האבספוט מאפשרות קפיצת מדרגה בשיווק! 
למשל: יש כלים נהדרים לבניית קמפיינים, כלי משוכלל לעיצוב תבניות, לשליחת A/B TESTING, להוספת CTA's ועוד ועוד כלים לאנשי מקצוע רציניים בתחום השיווק.

***

4. יש לשים לב כי האבספוט מקפידה על כללי שליחת מייל ואף עלולה לחסום את חשבונכם  
במידה ויש לכם BOUNCE RATE גבוה מדי (אם מקורות הלידים שלכם לא מהימנים, למשל).
ראו ברשימה למטה לינק לדף הסבר מפורט.
קיימים כלים טובים לבדיקת המיילים שלכם לפני שליחה (במידה וזו פעם 1)
ומומלץ להשתמש בהם! דוגמא: KICKBOX.

5. בהקשר לסעיף 4, ישנן גם מגבלות מסוימות על שליחת ניוזלטרים ממיילים חינמיים (כדוגמת GMAIL) - ולכן עדיף שלא לשלוח מ- GMAIL אלא ממייל עם כתובת עסקית. לפירוט אודות המגבלות והפתרון של האבספוט - הקליקו כאן.

***

תשובות ל-"שאלות נפוצות" בנושא הניוזלטרים של האבספוט:

  1. מהם השלבים לעריכת תוכן הניוזלטר עצמו בהאבספוט? - הקליקו כאן
  2. יש לך דוגמאות לניוזלטרים (BEST PRACTICES)? - הקליקו כאן
  3. מהם הדגשים לעיצוב ניוזלטרים בהאבספוט? - קליק כאן
  4. איך שולחים ניוזלטרים לקבוצה נוספת? - הקליקו כאן וגם אפשר כאן לעוד הסבר
  5. איך משכפלים ניוזלטר? קליק כאן
  6. יש לך טיפים לבקרה וניהול הניוזלטרים? - הקליקו כאן
  7. יש אפשרות לשליחת A/B טסטינג? (לא בגרסת האבספוט בחינם) - קליק כאן
  8. איך מקשרים קובץ לניוזלטר? - קליק כאן
  9. מהו "אחוז החסימה" בהאבספוט? - קליק כאן לדף הסבר של האבספוט על חסימת חשבונות עם אחוזי BOUNCE גבוהים מדי
  10. יש לך המלצה לכלי לעיצוב באנרים ותמונות? כן. CANVA הוא מצוין למתחילים. 
  11. יש לך המלצה לכלי להמרת סרטוני MP4 ל- GIF? כן, קליק כאן.
  12. איך לחבר EMAIL DOMAIN אל מערכת האבספוט שלך? - קליק כאן.
  13. מאיפה מוסיפים את השורה View in Browser לניוזלטר? - קליק כאן (לא בגרסה חינמית)
  14. תזמון ניוזלטרים לפי שעון הנמען - קליק כאן
  15. איך מנתחים יחס המרה פתיחות + קליקים? - קליק כאן
  16. ניתוח אחוז הפותחים את הניוזלטרים שלכם - קליק כאן
***
ניתוח דוחות ביצוע של ניוזלטרים במערכת האבספוט:

לרשותכם כלים חזקים לניתוח ביצועים של הניוזלטרים ששלחתם.
גם בגרסה החינמית של האבספוט לרשותכם כלים עשירים לניתוח.
להלן דוגמא לדוחות ביצוע שניתן להפיק מתוך האבספוט (יש עוד הרבה!).
מומלץ להכיר מושגים בסיסיים בניתוח ניוזלטרים כדי לשפר את ביצועי הניוזלטרים העתידיים שלכם!
להלן מספר דוחות לדוגמא, כדי שתוכלו ללמוד לנתח ולהפיק לקחים מהכלי:


ועוד דוגמא:



ועוד דוגמא כאן:


ועוד דוגמא לדוח ביצועים, מכלי אימייל מרקטינג אחר:


***
כלי בשם EMAIL HEALTH בגרסת MARKETING STARTER ומעלה

למי שרכש את האבספוט בגרסת MARKETING STARTER ומעלה, מתווסף כלי עבודה מקצועי לניתוח הניוזלטרים ודרכי פתרון מומלצות.

דוגמא לכלי: 


דוגמא ללוח שליטה בעת תזמון ניוזלטרים לפי שעון הנמען: קליק כאן.

***

שאלה נפוצה: איך לחסום קונטקט מלקבל מיילים (שיווקיים\ 1*1 \ שניהם)?

א. סוגי חסימות

לפני שאסביר על הטכניקה לחסימה, שימו לב בבקשה כי ניתן לחסום קונטקט מכל אחד מהערוצים הבאים: חסימת מיילים שיווקיים, חסימת מיילים 1*1 (מיילים מכירתיים), חסימת שני סוגי המיילים. 

בתוך האבספוט, בקונטקטים, הפרופרטיס לנהל את זה, נראים כך (קליק להגדלה):


ב. כעת לטכניקה עצמה

ניתן להסיר קונטקטים מרשימת תפוצה בכל מיני דרכים (יש לזכור את חוק הספאם בהקשר זה!!).

1. ניתן פשוט לבחור בעת שליחת ניוזלטר - למי לא לשלוח (גם ברמת הקונטקט וגם ברמת ליסטים)

2. ניתן לסמן ידנית קונטקטים כ- OPTED OUT (כאשר מסמנים קונטקטים מרשימות ישנות שיובאו, למשל. או כאשר לקוח מבקש טלפונית לרדת מרשימות התפוצה של הניוזלטרים): 


3. ניתן לבצע יבוא של OPTED OUT 

שימו לב שהיבוא חוסם את הקונטקטים מלקבל בכלל מיילים (גם 1*1 וגם שיווקיים)!!!

ג. תיעוד ובקרה ב- CRM

כל פעולת חסימה\ שחרור קונטקט - מתועדת ב- CRM



ד. שחרור מחסימה

1. אם החסימה בוצעה על ידי היוזר - ניתן לשחרר בטכניקה הפוכה (ע"פ סעיף ב.2. שלעיל)

2. אם החסימה בוצעה על ידי המשתמש, המשתמש יצטרך לשחרר את עצמו - ולשנות הגדרות Preferences במייל האחרון שנשלח אליו. הסבר פה - קליק כאן


***

שאלה נפוצה: באימייל מרקטינג, מיהן הקבוצות שכלולות בד"כ בבלקליסט (ברשימת הקונטקטים שמוחרגים מהשליחות)?

מומלץ להכיר מושגי יסוד באימייל מרקטינג כדי להבין את ההחרגה.

חשוב להדגיש: 

1. במידה ולא הפעלתם אוטומציות בנושא: חלק מההחרגות יבוצעו על ידיכם וחלק על ידי האבספוט - בצורה אוטומטית.

2. חלק מההחרגות קשורות לחוק הספאם, וחלק למוניטין שלכם כשולחים והגעת המייל לתיבת הספאם של הנמען (שזה כמובן לא רצוי).

3. לגבי קונטקטים שבתחום האפור (בתיבה האפורה בתרשים הדידקטי שלהלן) - החלטת מנהלי הפרויקט איך לטפל בקונטקטים אלה מבחינת האימייל מרקטינג, כמובן במסגרת חוקי הספאם (הישראלי\ האמריקאי\ האירופאי).

קליק להגדלה:



***

שאלה נפוצה: מהם סוגי ה- BOUNCES שיש בהאבספוט (BOUNCE = מייל שלא הגיע ליעד)

1. שתי קבוצות BOUNCE = HARD BOUNCE, SOFT BOUNCE

2. רשימת סיבות אפשריות של BOUNCES ופירוט משמעותם בהאבספוט - קליק כאן

***

***

***


רשימת כלי ניוזלטרים נוספים שבדקתי\ יישמתי ללקוחותיי (ומשתלבים בהאבספוט):

  1. אקטיב טרייל ACTIVE TRAIL - כלי חזק מאוד, ישראלי עם שירות מצוין. בוודאי שתומכת בעברית, יש אוטומציות טובות, יש ממשק ל- זאפיאר, עובד איתה המוןןןן
  2. Sender.net - כלי מצויין ומשתלם. יש גרסה חינמית די חזקה. תומך RTL שזה נהדר. יש אוטומציות, יש אינטגרציה לזאפיאר, ממיר אוטומטית סרטונים ל- GIF לטובת המייל, יש טפסים (12/2021 - די מוגבלים כרגע)
  3. מיילשימפ MAILCHIMP - נחשב לאחד המובילים אם לא "ה", תומך RTL, יש קישור לזאפיאר
  4. MAILJET - כלי מצוין, כרגע לא תומך RTL
  5. SENDINBLUE - חברה צרפתית, לא תומך RTL, יש קישור לזאפיאר
  6. INWISE - מערכת ישראלית, תומכת RTL כמובן
  7. MAILERLITE - כלי חמוד מאוד, תומך ב- RTL, יש כלי להמרה של סרטונים ל- GIF
  8. כלי בשם Constant Contact - תומך RTL (ראו למטה), מאפשר בניית ופרסום תכנים בווב, יש אינטגרציה אל זאפיאר (ומשם אל האבספוט), פיטצ'ר חמוד להוספת RSVP (ראו למטה)
מייל מ- CONSTANT CONTACT כולל כתיבה בעברית (RTL):

פיטצ'ר חמוד להוספת חלונית RSVP בכלי CONSTANT CONTACT:



***

אתרים שבודקים לכם את רשימות התפוצה Email Validation:

  1. KICKBOX - הסבר מפורט שלי בפוסט נפרד כאן
  2. Email list vertification - קליק כאן

כלים לאוטומציות מיילים שמתחברים אל האבספוט: 

  1. Outfunnel - כלי המתיימר לאפשר אוטומצית מיילים לליסטים של האבספוט (במחיר של 19$ לחודש בלבד) - קליק כאן (טרם בדקתי)

***

הטמעת האבספוט בישראל - "מד-מן" -

052-7325777