15 בנוב׳ 2020

נוהל עבודה אשת מכירות בעסק קטן שרוצה לרוץ מהר ולצמוח


נוהל עבודה בסיסי לאשת מכירות לעבודה עם מאות לידים בהאבספוט!!

(בעסקים שבהם תהליך המכירה מהיר ואינו כולל שלבים רבים).

***

מבוא זריז לניהול מכירות במערכת CRM \\\ לפני שמתחילים בנוהל 

א. התהליך הכללי שצריך לנהל:

לידים נכנסים ממקורות שונים >>> הלידים מסווגים ע"י רכז שיווק >>> הלידים הרלבנטיים נכנסים לתהליך מכירה >>> תהליך מכירה מנוהל בשלבים עד לסגירת העסקה (או הפסד)

***

ב. התהליך מנוהל בשתי מודולות במקביל:

1. במודול הקונטקטים

2. במודול הדילים

***

ג. איפה לנהל?

לעסקים שבהם תהליך המכירה קצר והצוות קצר, עדיף לנהל את כל התהליך (שיווק + מכירה) ישירות מהקונטקטים

לעסקים שבו תהליך המכירה ארוך ומורכב יותר, והצוות גדול יותר (יש שיווק ויש מכירות) - עדיף לנהל את תהליך המכירה מהדילים

***

ד. נקודה אחרונה לפני הנוהל: גם לקונטקטים וגם לדילים יש שלבים!!

שלבי הקונטקטים - מנהלים בעיקר את התהליך השיווקי (פרופרטי: LIFECYCLE STAGE)

שלבי הדילים - מנהלים את תהליך המכירה (פרופרטי: DEAL STAGE)

***


וכעת - נוהל העבודה!!


שלב א' - כניסת לידים (=קונטקטים חדשים) וסיווגם

(לידים נכנסים ל- CRM באוטומציה דרך טפסים באתר \\ לידים מיובאים ל- CRM דרך רשימות לידים) 

1. אשת מכירות נכנסת לתצוגה המתאימה בקונטקטים 

("לידומטר" ללידים שנכנסו מהאתר, תצוגה ייעודית לכל קמפיין\ רשימת לידים שעושים לה יבוא)

2. אשת מכירות מוודאת שיש מייל + טלפון נייד בפורמט מתאים 

3. אם הקונטקט רלבנטי לעסקים – פותחת לקונטקט דיל, שלב הדיל: טלפון

אם הקונטקט לא רלבנטי - מסווגת אותו בסיווג אחר (ספק \ שותף \ לא רלבנטי \ ג'אנק).

4. (*) שימו לב שברגע שפותחים לקונטקט דיל, הקונטקט עובר אוטומטית לשלב OPPORTUNITY בפרופרטי LIFECYCLE STAGE!!


שלב ב' - ביצוע טלפונים

1. בתוך מודול הקונטקטים, בתוך התצוגה המתאימה (כאמור: לידומטר\ תצוגה ייעודית אחרת של קמפיין ספציפי), אשת המכירות מסתכלת על התצוגה כדי להבין "מה עליה לעשות היום", וממיינת את התצוגה לפי LAST ACTIVITY + אח"כ NEXT ACTIVITY. 

2. אשת מכירות נכנסת לקונטקט המתאים ומסתכלת על הפעילויות הקודמות עם הליד  (חשוב מאוד להבין את הקונטקסט העסקי = מאיפה הגיע? מתי פנה? במה התעניין? מה כבר עשיתי אתו?)

3. אשת מכירות מבצעת שיחת טלפון ללקוח  

בגרסת האבספוט בתשלום: ישירות מדף הקונטקט, שיחת הטלפון נרשמת אוטומטית בהאבספוט

בגרסה חינמית: מבצעת טלפון "רגיל" ומתעדת ידנית את השיחה בקונטקט (ובאופן אוטומטי גם בדיל)

4. במידה ואשת המכירות מצליחה לתאם פגישה: 

א. אשת מכירות מתאמת פגישה ביומן הרגיל שלה (מסתנכרן באוטומציה עם האבספוט, אין צורך לעדכן ידנית)

ב. אשת מכירות מעבירה את הדיל בקונטקט לשלב "פגישה"


שלב ג' - ביצוע פגישה
(תזכורות - האם צריך?!)

1. אשת מכירות מבצעת את הפגישה בפועל בהצלחה גדולה

2. אשת מכירות מסכמת את הפגישה בקונטקט (ובדיל) דרך Log > Meeting

3. אשת מכירות שולחת במייל הצעת מחיר (מסתנכרן אוטומטית לקונטקט ולדיל)

4. אשת מכירות מעבירה את הדיל לשלב "הצעת מחיר"


שלב ד' - פולו אפ להצעות מחיר

1. אשת מכירות נכנסת לקונטקט + מבצעת פולו אפים בטלפון להצעת מחיר עד לסגירת העסקה (זכיה או הפסד)

2. ביצוע טלפון – מתוך האבספוט בשאיפה (בגרסת סטארטר), אם לא – תיעוד ידני של השיחה דרך הקונטקט Log – A Call


שלב ה' - זכיה\ הפסד

1. במידה ולקוח אישר\ חתם – אשת מכירות נכנסת לקונטקט ומעבירה את הדיל לשלב של זכיה בעסקה.

2. במידה ולקוח לא חתם (=הפסד עסקה) – אשת מכירות מעבירה את הדיל לשלב של הפסד + מציינת את הסיבה להפסד.

3. (*) קונטקט עובר אוטומטית לשלב CUSTOMER \ OTHER בהתאם לתוצאות שלבי הדיל.

***
שלבי הקונטקט מסומנים ב- (*) 


***
להטמעה מקצועית של האבספוט CRM גם אצלכם - "מד מן" 052-7325777
מילות מפתח: האבספוט CRM, האבספוט, ניהול מכירות, נוהל עבודה, נוהל לאשת מכירות, נוהל עבודה איש מכירות הבספוט, הטמעת האבספוט בישראל