10 בנוב׳ 2013

יחס המרה בין פניות לסגירות

אחד המדדים המעניינים לניתוח אצל אנשי מכירות ובמחלקת המכירות כולה הוא: "יחס ההמרה בין פניות לסגירות".
זאת אומרת: מתוך כמה פניות ללקוחות פוטנציאליים, הצלחנו להביא עסקאות.

הבנת המדד מעלה מספר נקודות חשובות להבנה וליישום:

1. כדי להביא X עסקאות, צריך לפנות ל- XX לקוחות פוטנציאליים. זה נשמע טריוויאלי, אבל הרבה אנשי מכירות לא לוקחים את המכפלות בחשבון, הן בתכנון הזמן שלהם והן בדרכי ניהול תהליכי המכירה שלהם.
כדאי מאוד לקחת בחשבון את הצורך לפנות ל- XX לקוחות פוטנציאליים!

2. בכדי לשפר את הביצועים ו"לעלות" במדרגות של אחוזי הסגירה, צריך לנסות ולייצר כלים ומנופים שיעזרו לנו בכך. (על זה בפעם אחרת). אחת הדרכים הבדוקות לשפר ביצועים במדד זה הנו - למקד את הפניות ללקוחות פוטנציאליים רלבנטיים יותר. 

3. הצורך במדידה. ללא מדידת ובקרת הביצועים, לא נוכל לשפר את הביצועים. אנשי מכירות הנוטים לעבוד בתהליכי עבודה אימפולסיביים וללא מדידה - לא יוכלו לשפר את ביצועיהם (אי אפשר לשפר משהו שלא יודעים מהו...).

אנו עומדים לרשותכם בכל שאלה או בעיה בתחום זה.
בהצלחה!