לפעמים בהדרכות שלנו לאנשי מכירות אנחנו משתמשים במטאפורה של "קטיף" להמחשת תהליך המכירות.
שאלות למחשבה, שרלבנטיות גם לקטיף וגם למכירות:
1. לאיזה שדה אתם מתכוונים להיכנס? (=פלח השוק)
2. איזה סוג של רימונים תקטפו? (בשלים\ בוסריים? גבוהים\ נמוכים? גדולים\ קטנים? שנפלו על הקרקע?)
3. כמה זמן יש לכם כדי לסיים?
4. מה צריך כדי להגדיל את התפוקה?
ללא תכנון אתם עלולים למצוא את עצמכם עם הרימונים הכי בוסריים, או שכאלה פשוט נפלו על הקרקע והושארו על ידי המתחרים.
שאלות למחשבה, שרלבנטיות גם לקטיף וגם למכירות:
1. לאיזה שדה אתם מתכוונים להיכנס? (=פלח השוק)
2. איזה סוג של רימונים תקטפו? (בשלים\ בוסריים? גבוהים\ נמוכים? גדולים\ קטנים? שנפלו על הקרקע?)
3. כמה זמן יש לכם כדי לסיים?
4. מה צריך כדי להגדיל את התפוקה?
ללא תכנון אתם עלולים למצוא את עצמכם עם הרימונים הכי בוסריים, או שכאלה פשוט נפלו על הקרקע והושארו על ידי המתחרים.