23 בדצמ׳ 2013

סיכום פגישה

לאחרונה נתקלנו בשאלות ובעיות רבות הקשורות לסיכום פגישה בכתב.

חוק מספר 1 בפגישה: חובה לסכם כל פגישה.
אני מניח שכל בעלי העסקים שקוראים מייל זה יסכימו על כך שהמידע שהיה בפגישה חיוני לעסק ולמכירות בעסק. כי אם לא - אז למה נועדה הפגישה...?

להלן מספר המלצות נוספות לסיכום פגישות:
2. סיכום הפגישה צריך להיות מפורט, וכולל גם משימות להמשך, תאריכי גג לביצוע ואחריות (ראו דוגמא משמאל).
3. סיכום הפגישה צריך להישלח לכל מי שרלבנטי מבחינת הארגון.
4. כל סיכומי הפגישות צריכים להיות מרוכזים במקום מרכזי (עדיף ב- CRM).
5. מומלץ לצרף לסיכום הפגישות את כרטיסי הביקור של הנוכחים. במיוחד אם מדובר בפגישת מכירות חדשה.
6. בתכנון הפגישה הבאה עם הפורום, יש להוציא ולהיזכר בסיכום הפגישה הקודמת.

טיפ: לאנשי מכירות המשתמשים במערכת CRM (סיילספורס למשל) - ניתן לסכם את הפגישה בכתב, ולצלם את הסיכום לפני שליחתו ל- CRM במייל.

בהצלחה!