אחת מהתופעות שנתקלנו בה אצל מספר בעלי עסקים ומנהלי מכירות היא תופעת ה"הכחשה האופטימית" (מושג מעולם הפסיכולוגיה).
במקום להתמודד עם התוצאות העסקיות ולשפר את מה שצריך לשפר כדי להשיג את התוצאות בעתיד, מעדיפים רבים לעשות "הכחשה אופטימית" של הבעיה ולהמשיך לצעוד בדרך שבה הלכו.
התופעה בולטת במיוחד בכל מה שקשור להשגת תוצאות עסקיות בתאריכים שהוגדרו (מדדים כמותיים ברורים).
העניין הוא שהכחשת בעיה לא מאפשרת לפתור אותה ויותר מכך - לא מאפשרת לצמוח ביכולות (SKILLS) האישיות ובתוצאות העסקיות.
איך אפשר להתמודד עם תופעת ה"הכחשה האופטימית"?
1. מכירים את המושג ואת הבעיה שהוא גורם, עצם הכרת הבעיה מאפשר להתמודד אתה ביתר קלות,
2. מחצינים ככל שניתן את היעדים והמדדים - כדי שאי אפשר יהיה "להתחמק" מהם, למשל: לוח יעדים מול העיניים,
3. נעזרים בגורמים חיצוניים, שלא יאפשרו לנו "להתחמק" מהתוצאות.
בהצלחה.
במקום להתמודד עם התוצאות העסקיות ולשפר את מה שצריך לשפר כדי להשיג את התוצאות בעתיד, מעדיפים רבים לעשות "הכחשה אופטימית" של הבעיה ולהמשיך לצעוד בדרך שבה הלכו.
התופעה בולטת במיוחד בכל מה שקשור להשגת תוצאות עסקיות בתאריכים שהוגדרו (מדדים כמותיים ברורים).
העניין הוא שהכחשת בעיה לא מאפשרת לפתור אותה ויותר מכך - לא מאפשרת לצמוח ביכולות (SKILLS) האישיות ובתוצאות העסקיות.
איך אפשר להתמודד עם תופעת ה"הכחשה האופטימית"?
1. מכירים את המושג ואת הבעיה שהוא גורם, עצם הכרת הבעיה מאפשר להתמודד אתה ביתר קלות,
2. מחצינים ככל שניתן את היעדים והמדדים - כדי שאי אפשר יהיה "להתחמק" מהם, למשל: לוח יעדים מול העיניים,
3. נעזרים בגורמים חיצוניים, שלא יאפשרו לנו "להתחמק" מהתוצאות.
בהצלחה.