7 ביוני 2016

ללמוד לכוון ולפגוע

מרבית בעלי העסקים הקטנים והבינוניים הם אנשי המקצוע (קונדיטור, רופא מומחה, קבלן, עורכת דין, בעלת סטודיו, טכנאי מחשבים, מומחה אינטרנט, מומחה לוגיסטיקה).
הם לא אנשי מכירות או שיווק, או בעלי השכלה או ניסיון עסקי רב.
הם לא יודעים לנהל מכירות. הם בד"כ גם לא יודעים מה הם לא יודעים בתחום זה. 
זה פשוט: הם לא יודעים לכוון ולפגוע במכירות העתידיות של העסק.

מרביתם מנהלים את המכירות בצורה ספונטנית (מפה לאוזן) ללא תוכנית ברורה וללא הפקת לקחים בניהול המכירות. כמו הימור - "יילך - יילך!".

באיזשהו שלב, הכלי הזה ממצה את עצמו והעסק מתחיל לדשדש או שהמכירות לא מתקרבות ליעדים שבעל העסק שואף אליהם.

מה עושים??

השלב הראשון במעבר לתהליך צמיחה במכירות בעסק הוא:
מעבר לניהול מכירות מתוכנן, מנוהל ומבוקר ותוך למידה והפקת לקחים מטעויות ומכשלונות. 
לומדים לכוון ולפגוע. 

1. מתוכנן - בונים תוכנית מכירות (=יעדים) ברורה וכתובה. לא בע"פ ולא אימפולסיבית. כולל הפעלת כלי שיווק, פרסום ומכירות נוספים מעבר לקיימים.
ומה קורה כשלא יודעים לתכנן? - מבצעים פיילוט. מתכננים, מנסים וטועים. אבל לומדים מהטעויות!

2. מנוהל - מייצרים תהליך ברור של ניהול המכירות ברמה יומית, שבועית, חודשית.

3. מבוקר - מבצעים בקרה (בעדיפות של גורם חיצוני, כדי לא "לסבן" את עצמנו).

4. למידה מטעויות ומכשלונות - זה השלב הקשה למרביתנו. להודות בטעויות בתכנון וביישום, ולתקן אותן. אך ללא תיקון הטעויות, אנחנו נחזור עליהם.
רוצה לדעת אם אתה לומד? זה פשוט: תסתכל על תהליך הפקת הלקחים ב- 3 החודשים האחרונים (מה למדת בתחום ניהול המכירות? מה שיפרת?). 
בעדיפות - למידה בכתב מתוך הטעויות, תוך יישום הלקחים בנהלי העבודה של העסק.
זה פשוט: לא למדת - לא שיפרת.

אנו ב"מד מן" מתמחים בנישה זאת.
מוזמנים להתייעץ.