בעלי העסקים פותחים את העסק ו"מנסים" למכור.
הולך? טוב. לא הולך? מדשדשים, לוקחים הלוואות.
אבל... יש דבר שלא יודעים. וזה - לנהל תוכנית מכירות.
ניהול תוכנית המכירות זה לא הימור.
ניהול תוכנית מכירות זו מיומנות (SKILL) הקשורה ליכולת תכנון, ביצוע בקרה ולמידה.
רוצים לדעת אם מי שמולכם יודע לנהל תוכנית מכירות? זה פשוט. בקשו ממנו את תוכנית ניהול המכירות שלו.
אין לו?
הוא מהמר על הכסף שלו... השוק והמתחרים קובעים לו את ההכנסות.
יש לו? שימו לב לדגשים חשובים בתוכנית:
1. תוכנית ההכנסות השנתית
* בנויה לפי חודשים
* יש תכנון עם היגיון (המספרים לא אקראיים), למשל: התחשבות בחגים, בעונות, בהיסטוריה משנים קודמות
* יש הדרגתיות - מספרים בדרך כלל לא "קופצים" בבת אחת, יש תהליך צמיחה מדורג
מקום ל"ניהול בפועל" של תוכנית המכירות - ושיפורה:
2. ליד כל הכנסה חודשית - מקום ל"בפועל" - בקרה על ההכנסות בסוף כל חודש
3. אחוזי הצלחה - ברמת כל חודש (תכנון\ ביצוע), יש שיפור לאורך הזמן באחוזי ההצלחה (תכנון\ ביצוע)
דוגמא לתוכנית ניהול מכירות:
הולך? טוב. לא הולך? מדשדשים, לוקחים הלוואות.
אבל... יש דבר שלא יודעים. וזה - לנהל תוכנית מכירות.
ניהול תוכנית המכירות זה לא הימור.
ניהול תוכנית מכירות זו מיומנות (SKILL) הקשורה ליכולת תכנון, ביצוע בקרה ולמידה.
רוצים לדעת אם מי שמולכם יודע לנהל תוכנית מכירות? זה פשוט. בקשו ממנו את תוכנית ניהול המכירות שלו.
אין לו?
הוא מהמר על הכסף שלו... השוק והמתחרים קובעים לו את ההכנסות.
יש לו? שימו לב לדגשים חשובים בתוכנית:
1. תוכנית ההכנסות השנתית
* בנויה לפי חודשים
* יש תכנון עם היגיון (המספרים לא אקראיים), למשל: התחשבות בחגים, בעונות, בהיסטוריה משנים קודמות
* יש הדרגתיות - מספרים בדרך כלל לא "קופצים" בבת אחת, יש תהליך צמיחה מדורג
מקום ל"ניהול בפועל" של תוכנית המכירות - ושיפורה:
2. ליד כל הכנסה חודשית - מקום ל"בפועל" - בקרה על ההכנסות בסוף כל חודש
3. אחוזי הצלחה - ברמת כל חודש (תכנון\ ביצוע), יש שיפור לאורך הזמן באחוזי ההצלחה (תכנון\ ביצוע)
דוגמא לתוכנית ניהול מכירות: