28 בפבר׳ 2017

סיבות ידועות מראש לכשלונות במכירות

מיפינו עבוכם סיבות ידועות מראש לכשלונות של אנשי מכירות מתחילים. 
הנ"ל רלבנטי גם לבעלי עסקים שמבצעים בעצמם מכירות, בטוחים שהם יודעים למכור, אבל התוצאות שלהם לא משתפרות לאורך זמן (העסק מדשדש במכירות לאורך זמן).

רשימת הסיבות: 

1. סיבה מרכזית: חוסר פוקוס. נשאבים לכל מיני משימות לא משמעותיות, לא בפוקוס על היעדים העסקיים (לדוגמא: "אה... ביקשו ממני לעזור בתפעול היום ונשאבתי לשם") - במקום לשים את המטרות העסקיות מול העיניים ולהתמקד בהן, 
2. מנהלים בעל פה את תהליך המכירה, מאלתרים ("אני זוכר הכל בראש\ יש לי במייל") - במקום בכתב\ ב- CRM, 
3. חוסר ידע בטיפול בהתנגדויות, מופתעים כשהם נתקלים בהתנגדות ("אמרו לי שאנחנו יקרים") - במקום להתמקצע וללמוד את 10 ההתנגדויות הנפוצות ולמנוע אותם מראש,
4. חיפוף בהכנה לפגישות ("אין לי זמן להתכונן לפגישות") - במקום ליישם את חוק 1:2 בהכנה לפגישה (2 שעות הכנה על כל 1 שעה פגישה), 
5. אין מעקב ופולו אפים, אימפולסיביות במקום סיסטמטיות ("אה וואלה, צריך לחזור אל הליד מתישהו...") - במקום לייצר כלי עבודה שיאפשר לעקוב אחר תהליכי המכירה ולהגדיל אותם בצורה משמעותית, 
6. חוזרים על טעויות, במקום ללמוד ולהתקדם בביצועים (מעגל סגור של ביצועים נמוכים) - במקום ללמוד מטעויות של עצמם\ של אחרים,
7. אגו מנופח (בטוחים שהם יודעים הכל) - במקום לבקש עזרה, הדרכה וחניכה - ולהתקדם במקצוענות שלהם.