18 בנוב׳ 2013

שלבים בתהליך המכירה

בתרשים משמאל ניסינו להמחיש את השלבים השונים בתהליך המכירה ללקוחות.

הסבר:
1 - בשלב הראשון הלקוחות הנם "פוטנציאלים" בלבד בפלח השוק הנבחר.
2. בשלב השני, הלקוחות נחשפו למוצר\ לשירות של העסק שלנו, והם הופכים ל"לידים" (או "פרוספקטים", למדקדקים).
3. בשלב השלישי חלק מהלידים הופכים ל-"לקוחות מזדמנים", שבודקים את המוצר, השירות.
4. בשלב הרביעי, חלק מהלקוחות המזדמנים הופכים לקוחות קבועים.

בכל אחד מהשלבים יש גם חצים למטה, מה שאומר שחלק מהלקוחות נושרים מהתהליך.

כמנהלי השיווק והמכירות של העסק, עלינו להכיר ולהבין את התהליך ולדעת להתייחס ללקוחות בכל אחד מהשלבים הנ"ל. למשל:
א. איך אנחנו מטפלים בלקוחות פוטנציאלים שאמרו ש(כרגע) הפתרון שלנו לא רלבנטי? מה הנוהל\ התהליך שהגדרנו?
ב. איך אנחנו מטפלים בלידים שבוחרים במתחרים? מה הנוהל\ התהליך שהגדרנו? (כי הרי יש סיכוי שהם ינטשו את המתחרים יום אחד).
וכו'.

בהצלחה!