אמון הוא הבסיס לכל מכירה, במיוחד למכירה של מוצרים ושירותים קצת פחות מוכרים. מוצרים ושירותים חדשים.
האם אנחנו מצדיקים את האמון שנותנים בנו הלקוחות הפוטנציאליים? או שכל מה שאנחנו רוצים זה לקחת את הכסף?
שאלות שאנחנו שואלים את עצמנו בכדי להצדיק את אמון הלקוחות בנו:
א. האם אנחנו מגיעים בזמן (אפילו קצת לפני)?
ב. האם אנחנו מספקים את מה שהתחייבנו עליו?
ג. האם אנחנו מבינים את הציפיות של הלקוח?
ד. האם אנחנו עושים את המקסימום כדי שהלקוח יצליח (WIN-WIN?)
ה. האם אנחנו מוותרים על משימות ופרוייקטים שאינם מתאימים לנו?
ו. האם אנחנו שומרים את סודות הלקוח גם כשאנחנו לא בחברתו?
ז. האם כשאנחנו טועים אנחנו מודים מול הלקוח שעשינו טעות ושנפעל לתקן?
אנשים המצדיקים את האמון שלנו הם האנשים שנרצה לעבוד עמם. אנשים שיש קשר חד-חד-ערכי בין מה שהם אומרים ובין מה שהם עושים.
קשה להאמין וקשה מאוד לבנות מערכת יחסים עסקית עם אנשים שאין קשר בין מה שהם אומרים לבין מה שהם עושים. ובעיקר - בלתי ניתן לייצר סינרגיה במערכת יחסים שכזאת.
האם אנחנו מצדיקים את האמון שנותנים בנו הלקוחות הפוטנציאליים? או שכל מה שאנחנו רוצים זה לקחת את הכסף?
שאלות שאנחנו שואלים את עצמנו בכדי להצדיק את אמון הלקוחות בנו:
א. האם אנחנו מגיעים בזמן (אפילו קצת לפני)?
ב. האם אנחנו מספקים את מה שהתחייבנו עליו?
ג. האם אנחנו מבינים את הציפיות של הלקוח?
ד. האם אנחנו עושים את המקסימום כדי שהלקוח יצליח (WIN-WIN?)
ה. האם אנחנו מוותרים על משימות ופרוייקטים שאינם מתאימים לנו?
ו. האם אנחנו שומרים את סודות הלקוח גם כשאנחנו לא בחברתו?
ז. האם כשאנחנו טועים אנחנו מודים מול הלקוח שעשינו טעות ושנפעל לתקן?
אנשים המצדיקים את האמון שלנו הם האנשים שנרצה לעבוד עמם. אנשים שיש קשר חד-חד-ערכי בין מה שהם אומרים ובין מה שהם עושים.
קשה להאמין וקשה מאוד לבנות מערכת יחסים עסקית עם אנשים שאין קשר בין מה שהם אומרים לבין מה שהם עושים. ובעיקר - בלתי ניתן לייצר סינרגיה במערכת יחסים שכזאת.