אנחנו נתקלים בהמון אנשי עסקים ואנשי מכירות שנורא עסוקים כל הזמן. יש שיקראו לזה: "עסוקים בלהיות עסוקים". עובדים נורא קשה על כל מיני דברים שלא תורמים להם "לשורה התחתונה" בעסק שלהם, שמישהו זול יותר יכל לבצע, או דברים שפשוט לא משפיעים אסטרטגית על החברה.
אחד הדברים שאנחנו עובדים עליהם עם אנשי עסקים ואנשי מכירות זה לפתח את היכולת להתמקד בדברים החשובים להגדלת ההכנסות והרווחיות של העסק. הרבה פעמים המהירות היא לא ה- ISSUE, אלא הפוקוס.
למשל: הרבה אנשי מכירות משקיעים המון זמן בלקוחות קטנים, מזדמנים או לא-אסטרטגיים מבחינת החברה. התירוצים בדרך כלל הם רבים: "זה קל", "זו עסקה מהירה", "חבל לפספס" וכדומה. ההבנה שהזמן הוא המשאב הכי חשוב שלך כאיש מכירות, היא תובנת מפתח בשיפור ביצועים. ושכל דקת השקעה שלך בלקוח צריכה להיות כזו שתביא את התועלת המקסימלית לעסק.
ועוד דוגמא: הרבה מאוד אנשי מכירות ומנהלי מכירות לא מצליחים לייצר מנופים שיעזרו להם לשכפל הצלחות. אנשי מכירות אלה נשארים בזירה של ה- 1*1 לאורך זמן רב מדי ולא מצליחים לייצר מודלים של תהליכי מכירה שיקלו עליהם את התהליך וישפרו את הביצועים שלהם.
ועוד דוגמא: הרבה פעמים בעלי עסקים משקיעים המון זמן בפעולות מיקרו-טקטיות של העסק (למשל: נהלי ניקיון המטבח בעסק) במקום בפעולות אסטרטגיות (פיתוח עסקי של החברה).
כלל נוסף לעבודה חכמה (במקום עבודה קשה), הוא היחס בין ההשקעה בתכנון להשקעה בביצוע. הרבה מאוד בעלי עסקים ואנשי מכירות משקיעים כמות קטנה מאוד של זמן בשלב התכנון (לפעמים אפילו ללא השקעת זמן) ואת מרבית הזמן בביצוע. ללא תכנון איכותי של התנהלות העסק או מחלקת המכירות - אנחנו גוזרים על עצמנו תהליכי עבודה נטולי תבונה ועומק, מה שכנראה יוביל אותנו לתוצאות דומות לתוצאות בתקופה הקודמת (ללא למידה והפקת לקחים).
בהצלחה!
התמונה לקוחה מהאתר הבא.
אחד הדברים שאנחנו עובדים עליהם עם אנשי עסקים ואנשי מכירות זה לפתח את היכולת להתמקד בדברים החשובים להגדלת ההכנסות והרווחיות של העסק. הרבה פעמים המהירות היא לא ה- ISSUE, אלא הפוקוס.
למשל: הרבה אנשי מכירות משקיעים המון זמן בלקוחות קטנים, מזדמנים או לא-אסטרטגיים מבחינת החברה. התירוצים בדרך כלל הם רבים: "זה קל", "זו עסקה מהירה", "חבל לפספס" וכדומה. ההבנה שהזמן הוא המשאב הכי חשוב שלך כאיש מכירות, היא תובנת מפתח בשיפור ביצועים. ושכל דקת השקעה שלך בלקוח צריכה להיות כזו שתביא את התועלת המקסימלית לעסק.
ועוד דוגמא: הרבה מאוד אנשי מכירות ומנהלי מכירות לא מצליחים לייצר מנופים שיעזרו להם לשכפל הצלחות. אנשי מכירות אלה נשארים בזירה של ה- 1*1 לאורך זמן רב מדי ולא מצליחים לייצר מודלים של תהליכי מכירה שיקלו עליהם את התהליך וישפרו את הביצועים שלהם.
ועוד דוגמא: הרבה פעמים בעלי עסקים משקיעים המון זמן בפעולות מיקרו-טקטיות של העסק (למשל: נהלי ניקיון המטבח בעסק) במקום בפעולות אסטרטגיות (פיתוח עסקי של החברה).
כלל נוסף לעבודה חכמה (במקום עבודה קשה), הוא היחס בין ההשקעה בתכנון להשקעה בביצוע. הרבה מאוד בעלי עסקים ואנשי מכירות משקיעים כמות קטנה מאוד של זמן בשלב התכנון (לפעמים אפילו ללא השקעת זמן) ואת מרבית הזמן בביצוע. ללא תכנון איכותי של התנהלות העסק או מחלקת המכירות - אנחנו גוזרים על עצמנו תהליכי עבודה נטולי תבונה ועומק, מה שכנראה יוביל אותנו לתוצאות דומות לתוצאות בתקופה הקודמת (ללא למידה והפקת לקחים).
בהצלחה!
התמונה לקוחה מהאתר הבא.