29 באוק׳ 2020

איך בונים "תהליך עבודה"? \\ לפני שמתחילים

 שואלים אותי הרבה לאחרונה על הטכניקה לבנייה של תהליך עבודה נכון.

רלבנטי גם לשיווק, גם למכירות, גם לתפעול וגם לתמיכה.

בהמשך זה גם רלבנטי מאוד ל- WORKFLOWS בהאבספוט (אוטומציות).

***

בכל אחת מהמחלקות בעסק, יש שלד של תהליך שעל פיו מתנהלים.

גם אם התהליך לא כתוב, הוא קיים "באויר". כי הרי עובדים איכשהו.

גם אלתורים זה תהליך :) בסופו של דבר.

זרימת הדאטא במערכת האבספוט תהיה בהתאם לתהליך שיוגדר. וגם הבקרה הניהולית תהיה על פי תהליך העבודה שהגדרתם.

***

כשבאים למחשב תהליך, השלב הראשון הוא לכתוב את התהליך, כדי ליצור שפה משותפת.

מה שצריך לעשות הוא:

1. לשבת ולכתוב את שלבי התהליך (שלב א', שלב ב', שלב ג')

2. לייצר את ההסתעפויות השונות, במידה ויש (לדוגמא: אם בחר X אז ילך לכאן, אם בחר Y אז ילך לשם)

3. לתכנן את המקרים השליליים (לדוגמא: מה קורה אם לא ענה למייל אחרי שבועיים?)

4. הכי פשוט למי שלא רגיל ליצור תרשימי זרימה: לעבוד שקופית בפאוור פוינט ולצייר עליה את התרשים שלכם.