שואלים אותי הרבה לאחרונה על הטכניקה לבנייה של תהליך עבודה נכון.
רלבנטי גם לשיווק, גם למכירות, גם לתפעול וגם לתמיכה.
בהמשך זה גם רלבנטי מאוד ל- WORKFLOWS בהאבספוט (אוטומציות).
***
בכל אחת מהמחלקות בעסק, יש שלד של תהליך שעל פיו מתנהלים.
גם אם התהליך לא כתוב, הוא קיים "באויר". כי הרי עובדים איכשהו.
גם אלתורים זה תהליך :) בסופו של דבר.
זרימת הדאטא במערכת האבספוט תהיה בהתאם לתהליך שיוגדר. וגם הבקרה הניהולית תהיה על פי תהליך העבודה שהגדרתם.
***
כשבאים למחשב תהליך, השלב הראשון הוא לכתוב את התהליך, כדי ליצור שפה משותפת.
מה שצריך לעשות הוא:
1. לשבת ולכתוב את שלבי התהליך (שלב א', שלב ב', שלב ג')
2. לייצר את ההסתעפויות השונות, במידה ויש (לדוגמא: אם בחר X אז ילך לכאן, אם בחר Y אז ילך לשם)
3. לתכנן את המקרים השליליים (לדוגמא: מה קורה אם לא ענה למייל אחרי שבועיים?)
4. הכי פשוט למי שלא רגיל ליצור תרשימי זרימה: לעבוד שקופית בפאוור פוינט ולצייר עליה את התרשים שלכם.