28.4.2013

אסטרטגיה שיווקית

בעסקים קטנים ובינוניים יש נטייה בדרך כלל להתעלם לחלוטין מנושא השיווק בכלל והאסטרטגיה השיווקית בפרט.

בראייה ארוכת טווח, אנו ממליצים מאוד להכיר וליישם את הרעיון של בניית אסטרטגיה שיווקית.

אסטרטגיה שיווקית (או Marketing Strategy) על פי דיוויד אאקר David Aaker היא תהליך (דרך, שיטה) המאפשר לארגונים למקד את המשאבים שלהם בצורה האופטימלית במטרה של הגדלת מכירות ושמירה על יתרון תחרותי מתמשך.
ההגדרה תורגמה מאתר וויקיפדיה באנגלית. 

יש להדגיש כי אחד המשאבים הכי חשובים של העסק הוא הזמן של אנשי המכירות והמנהלים שלו.

מיקוד המשאבים בצורה המיטבית בהגדלת מכירות מתמשכת הוא נושא שראוי לחשוב עליו ולתכנן אותו, אחרת העסק ימצא את עצמו מתיש את עצמו בשעות עבודה אינסופיות, מדשדש לנצח, ואפילו לא מבין מדוע....?

תהליך מיקוד המשאבים בפלחי שוק רלבנטיים (סיגמנטים), ובתוך כך בלקוחות רלבנטיים, הוא תהליך שקשה לעסקים קטנים לבצע. אנשי המכירות נוטים לנסות למכור "מכל הבא ליד" ו-"לכל דורש".

אחת ההגדרות המעניינות לאסטרטגיה שיווקית הנה על פי יעד הדומיננטיות בפלח שוק:

א. האם ברצונכם להיות מובילים (LEADERS) בפלח השוק?
ב. אולי להיות מאתגרים (CHALLENGERS) בפלח שוק?
ג. אולי עוקבים (FOLLOWERS)?
ד. ואולי בכלל ממוקדי נישה (NICHER)?
כדאי לקרוא כאן אודות דומיננטיות בפלח שוק 

בהמשך נפרט על הנושא יותר.