7.5.2013

מראייה טקטית לראייה אסטרטגית

אחד הקשיים הכי גדולים של אנשי מכירות הוא לעבור מראייה טקטית לראייה אסטרטגית.
מביצוע של המשימות בעצמך, לתכנון ויישום מהלכים מורכבים יותר, מערכתיים יותר, משפיעים יותר.
מניהול עצמך ופרויקט או שניים, לניהול אנשים ותהליכים, ושחרור עצמך מ"מיקרו-מנג'מנט"...

או במילים אחרות: להפוך מבעל חנות מכולת שעושה הכל בעצמו למנהל סופר, או רשת, או קבוצה של רשתות....

חשיבה אסטרטגית לטעמנו קשורה למיומנויות הבאות:

1. היכולת לבצע סינטזה, היכולת להכליל מן הפרט אל הכלל, היכולת לראות את החוט המקשר בין מגוון מקרים שונים ולפעול על פי המכנה המשותף שזוהה
2. היכולת לתכנן "מקרים ותגובות" של מספר צעדים קדימה ולא רק צעד אחד קדימה או תגובה ספונטנית
3. היכולת להגדיר מטרות, שיהיו מצד אחד שאפתניות ומצד שני ריאליות
4. היכולת להבדיל בין עיקר וטפל, היכולת להתמקד בדברים מרכזיים, חשובים, ולאו דווקא בדברים טפלים או דחופים
5. היכולת לראות ולכוון למטרות ולא "להיתקע" בבעיות שבדרך
6. ההבנה וההכרה בחשיבותן של מטרות כממקדות את כל הגורמים הרלבנטיים והמשאבים, ומהוות עוגן לבקרה ולהפקת לקחים
7. היכולת לשים בצד את האגו ולהתמקד במטרות
8. היכולת להעריך את צעדי המתחרים ולתכנן מהלכים טובים יותר
9. היכולת ליצור ולפעול במסגרת של "מודלים" ותבניות המאפשרות צמיחה קלה ומהירה, היכולת ליצור תשתיות המאפשרות שכפול, היכולת ליצור "מנופים" תומכי צמיחה

לקריאה נוספת:
1. חשיבה אסטרטגית בוויקיפדיה http://en.wikipedia.org/wiki/Strategic_thinking
2. מהי חשיבה אסטרטגית? (דגשים לגבי ארגונים עסקיים), מאמר של ה- CFR
http://www.cfar.com/Documents/strathink.pdf

בהצלחה!