12 במרץ 2022

הצורך בפתיחת דילים אוטומטית במערכת האבספוט

בתקופת ההקמה וההרצה הראשונה של מערכת האבספוט, הקשר בין טופס\ כניסת ליד אל הדיל ואל סגירת הדיל => הוא פשט וליניארי בד"כ.

מה שנקרא: ONE TO ONE. בתרשים שלמטה, מוצג במלבן 1. 

כל כניסת ליד (למשל: מיללוי טופס באתר), עוברת תהליך מיון ומי שרלבנטי - נפתח לו דיל (ידנית או אוטומטית).

***

לאחר תקופת הפעלה, המערכת הופכת להיות מורכבת יותר.

במקום ONE TO ONE, המערכת די מהר הופכת להיות MANY TO MANY. בתרשים שלמטה מוצר במלבן 4.

***

הפתרון לניהול מצב מורכב זה (תרשים 4), הוא אוטומציה של פתיחת הדילים (מה שאני קורא לו: AUTO-DEAL).


הסבר:

  1. מודל ONE TO ONE - ליד שמגיע מתנהל לו בנחת ובבדידות מול דיל
  2. מודל MANY TO ONE - מצב בו אותו ליד פונה במספר ערוצים, פחות או יותר בו זמנית. למשל: גם דרך טופס באתר וגם מתקשר לאיש מכירות ישירות. במקרה זה, אנחנו כנראה נרצה לדעת איזה מהפניות גרמה לפתיחת הדיל (?). 
  3. מודל ONE TO MANY - מצב בו אותה פניה פתחה מספר דילים. למשל: פניה של ליד פתחה מספר תהליכי מכירה שונים. במקרה זה, אנחנו נרצה לדעת את מסלול הקניות של הליד.
  4. מודל MANY TO MANY - מצב מורכב בו כל האפשרויות פתוחות. למשל: מצב של ליד שפונה מספר פעמים, וחלקן רלבנטיות וחלקן לא. החיים מורכבים :)