21 בספט׳ 2023

מבוא בסיסי ליצירת טפסים


מבוא בסיסי ליצירת טפסים, ללקוח חדש שעובר לעבוד בהאבספוט כמערכת ניהול הפניות \ לידים ממקורות שונים:

  1. יש לזכור ש"האבספוט" היא מערכת לניהול מידע. ולכן יש חשיבות לטכניקה שלכם לניהול המידע:
    1. כמו במציאות - גם בדיגיטל, כל טופס הוא "אובייקט" מידע אחד. שורה אחת בדאטאבייס של הטפסים. אין לפצל "טופס" למספר טפסים "קטנים" שנשמרים בנפרד, זה יקשה עליכם מאוד בניהול המידע.  
    2. חשוב לשמור על כללי ממשק "טבעיים" לעיצוב הממשק, כדי להקליל את מילוי הטופס ע"י הלקוחות שלכם.
      כולם שונאים טפסים. כדאי להכיר וללמוד לפני שרצים ליצור טפסי "ביטוח לאומי" מבלבלים ומסורבלים, יש באינטרנט המון חומר על זה - לדוגמא כאן.
  2. מבוא לטפסים - 
    1. טופס הוא הכלי שבעזרתו העסק שלך יכול "לדבר" עם הלקוחות ולשמוע מהם על הצרכים שלהם, ומכאן חשיבותו.
    2. זהו הכלי שמכניס במרבית המקרים את הלידים\ הפניות אל מערכת "האבספוט". 
    3. יש לזכור כי צורך מובנה בניהול הטפסים הוא מצב של "ריבוי פניות". קרי: מצב שבו קונטקט אחד שולח מספר טפסים (במקביל\ לאורך זמן). 

      נושא זה הוא "פער" שקיים אצל הרבה מנהלי שיווק\ סמנכלי שיווק, שהתרגלו לעבוד "פר קמפיין" (\ אד-הוק) ולא פר מערכת CRM גדולה, עם עשרות\ מאות אלפי קונטקטים שכבר קיימים בה. 
      ברגע שבחרתם לעבור לעבוד בצורה מערכתית דרך האבספוט, תפקידכם משתנה, ו"עולה כיתה" לניהול מערכת רחבה ולא "רק" פר קמפיין. שימו לב לנושא, כאמור, זה פער (BLINDSPOT) שקיים אצל הרבה מנהלי שיווק.
    4. בהאבספוט יש כלי מובנה לטפסים. לא חייבים להשתמש דווקא בו. אפשר להשתמש גם בכלי צד ג', ולהזרים את הדאטא מטופס צד ג' אל טופס של האבספוט\ ישירות לקונטקטים.
    5. עדיף תמיד להזרים את הלידים דרך טופס של האבספוט.
      גם במקרה ומשתמשים בכלי צד ג' ובזאפיאר - לפתוח לטופס צד ג' "אח תאום" בהאבספוט ולהזרים את הלידים \ הפניות לשם.
  3. כלי צד ג' לטפסים - 
    1. יש מגוון עצום של כלי צד ג' שמאפשרים לבנות טפסים ודפי נחיתה - קליק כאן לדוגמאות.
    2. בהאבספוט האימייל הוא שדה מפתח. המשמעות היא שאין 2 קונטקטים עם אותו מייל (האבספוט בודקת אוטומטית). במידה ואותו קונטקט (עם אותו מייל) שלח 2 טפסים, הוא יופיע בהאבספוט כקונטקט 1, ששלח 2 טפסים (=2 פניות). שזה מצוין.
    3. בחברות שהן B2B האימייל הוא גם המפתח ליצירה ולשיוך לקומפני, דרך הדומיין שלו.
    4. במידה ואין אימייל (למשל בעבודה דרך סוכנויות\ מוקדים טלפוניים גדולים), מומלץ לייצר אימייל פיקטיבי לפניה דרך הטופס דרך מספר הנייד + @gmail.com. על זה בנפרד.
    5. שימו לב שאם אתם מקשרים טפסים עצמאית, אתם צריכים לקחת בחשבון את הטכניקה לקשר את טופס צד ג' אל טופס האבספוט - אצל חלקם אפשרי ישירות ואצל חלקם נדרש קישור דרך ZAPIER או כלי דומה (MAKE וכו').
  4. נושאים נוספים:
    1. מבחינת עיצוב הטופס - תוכלו לעצב את מרבית הטפסים כרצונכם, לטובת הממשק והזרמת הלידים העיצוב פחות רלבנטי. כאמור, אל תשכחו להכיר את כללי עיצוב הממשק. העולם נהיה פשוט :) שונא מורכבות.
    2. קישור דומיין - מרבית הכלים מאפשרים לקשר את הדומיין שלכם, במידה וזה רלבנטי. 
    3. ניהול UTMים לטפסים - במידה ואתם עסק שמעסיק מגוון סוכנויות דיגיטל\ במגוון ערוצי דיגיטל, סביר שתרצו להשתמש ב- UTMים לניהול הזרמת הלידים מסורסים שונים. יש להכיר את הנושא לפני יישום, כי אחריות כלי הטפסים "לתפוס" את ה- UTMים ולהזרימם למערכת.
חשוב: לפני כל הפעלת טופס, יש לבצע פיילוט של מעבר הלידים אל האבספוט + בדיקת אוטומציות + בדיקת דוחות והתרעות!!! "לא מומלץ בחום" לשגר טופס ללקוחות ללא בדיקה רצינית. זה חובבני מאוד ועלול לעלות לכם באובדן לידים למתחרים.