2 במרץ 2016

ניהול סיסטמטי של לידים

בכדי לאפשר לעסק לגדול בהיקף המכירות, חייב בעל העסק\ סמנכ"ל המכירות לאמץ וליישם כלים ושיטות מקצועיים יותר וסיסטמטיים יותר לניהול המכירות.
בד"כ בשלב שאנחנו מגיעים לעסק, תהליכי המכירה וניהול הלידים מתנהלים ללא שיטת ניהול ברורה. רוב הפעילויות מתנהלות בע"פ (ללא סיכומי פגישה למשל), פולו-אפים אקראיים (מהזיכרון), רשימות לידים לא מנוהלות ("יש משהו בג'ימייל") וכדומה.
אחד מהדברים הראשונים שאנחנו מיישמים הינה שיטת ניהול לידים סיסטמטית, המסתמכת על ניהול שיטתי של כל ליד לאורך כל שלבי תהליך המכירה.

יישום השיטה מאפשר לאנשי המכירות ולעסק כולו:
1. לגדול בצורה משמעותית ביכולת המענה לצרכים השונים של השוק.
2. לשפר את ביצועיו תוך למידה והפקת לקחים (כשהתהליך ברור, ניתן לשפר אותו) 

דוגמא סכמטית לרעיון המארגן של השיטה מוצגת בתמונה המצורפת.