אחד הכלים היעילים עבור הנהלת החברה + מנהל\ת המערכת לבקר מדדי הצלחה ספציפיים הוא ה- ספידומטר.
הספידומטר מאפשר לבקר מדדי הצלחה מסוגים שונים:
1. מדדי הצלחה מכירות -
א. של אקטיביטיס - כדוגמת: שיחות טלפון, פגישות.
ב. מדדי הצלחה של דילים - כדוגמת: כמות דילים חדשים, הכנסות REVENUE, כמות סגירות, וכו'.
2. מדדי הצלחה שיווק - כמות לידים שהגיעו מסורס מסויים
3. מדדי הצלחה שירות, תפעול ו- Customer Success
היתרון של הכלי הוא בפשטותו (המספרים קופצים לעין!),
ובכך שהוא מראה את התוצאות על פני מרחב של תוצאות (אדום\ צהוב\ ירוק).
דוגמאות
ספידומטר הכנסות חודשי לאיש מכירות:
- אדום כהה - חודש מכירות גרוע
- אדום בהיר - חלש
- צהוב - בינוני
- ירוק - מוצלח
- הקו נמצא על המצב הנוכחי שעומד על כ- 116 אלף הכנסות חודשיות לאיש המכירות, ומתקרב לאזור הירוק. עוד קצת ויהיה לו חודש מוצלח!!
כמות לידים חדשים (New Logos)) בחודש, שהביא איש המכירות -
פעולות Activities
כמות פעולות המכירה שביצע איש המכירות\ התפעול בחודש -