17 ביוני 2025

שיפור מדדי ביצוע (KPI) עסקיים, באמצעות HUBSPOT

שיפור מדדי ביצוע (KPI) עסקיים, באמצעות HUBSPOT

אחד מתפקידי מערכת HUBSPOT הוא לשפר את מדדי הביצוע (ה- KPI = KEY PERFORMANCE INDICATORS).

לכל ארגון וכל עסק, מדדי ביצוע משלו.

חשוב להדגיש: גם אם המדדים האלה לא מוגדרים בצורה כתובה וברורה לכל, הם נמצאים כציפיות בראשם של בעלי\ מנהלי החברה. תמיד יש ציפיות לתוצאות מסויימות מעסק מסויים.

עסק לא קיים כדי לעבוד, עסק קיים כדי להרוויח ולצמוח. זה ברור מאליו בעולם העסקים.

חלק מהתהליך שאני מוביל קשור גם להגדרה לבקרה ולשיפור של מדדי הביצוע הנ"ל.

מה שנקרא: KPIS Management. הקשר בין הרצוי למצוי :)

*** 

רוצים ללמוד מנסיונים של אחרים? BEST PRACTICES

מדדי ביצוע אופיינים - חודשיים בתחום הזה שאנחנו עוסקים בו (שיווק\ מכירות), הם:

  1. מכירות - ניתוח ביצועים לפי איש מכירות\ כללי: 
    1. תכנון\ ביצוע יעדי מכירות - במידה ומנוהלים יעדים
    2. הכנסות פר חודש, בכסף
    3. כמות לידים שנכנסו
    4. כמות לידים שטופלו
    5. כמות לידים שנסגרו בהצלחה (Won Deals)
    6. כמות לידים שהפסדנו\ הוקפאו (Lost Deals)
    7.  כמות לידים לא רלבנטיים (Not Relevant)
    8. ניתוח סיבות הפסד\ לא רלבנטי (באחוזים)
  2. שיווק - ניתוח ביצועים לפי סורסים וקומפיינים (איכות וכמות הלידים)\ כללי: 
    1. תכנון\ ביצוע קמפיינים - במידה ומנוהלים יעדי קמפיינים 
    2. רשימת הסורסים וכמות הלידים שהביא כל סורס
    3. סטטוס הלידים מכל סורס
    4. הצלחות מכל סורס - בכמות \ בכסף
    5. כשלונות והפסדים מכל סורס - בכמות\ בכסף
    6. סיבות לאי רלבנטיות מהסורסים הגרועים והמלצה לשיפור

***