16.10.2025

ניהול ישיבת מכירות שבועית בעזרת HubSpot – מבוא והנחיות

ניהול ישיבת מכירות שבועית בעזרת HubSpot – מבוא והנחיות

ישיבת מכירות שבועית היא כלי מרכזי להבטחת עמידה ביעדים העסקיים, שמירה על סדר בפייפליין ושיפור תוצאות המכירות. בעסק B2B, שבו יש כ-20 דילים פעילים ואשת מכירות הממוקמת בארה"ב, שימוש נכון ב-HubSpot מאפשר לראות תמונה מלאה של מצב הדילים, לעקוב אחר ההתקדמות ולתעד כל פעולה בצורה מסודרת. חשוב לציין שהישיבה אינה רק סקירה של נתונים, אלא גם אחריות של מנהלת המכירות להשגת היעדים ולתכנון הפעולות להמשך השבוע.

בפגישה זו, שנערכת בין נציג הנהלה למנהלת המכירות, מנהלת המכירות היא זו שמציגה את כל שלבי הישיבה, מציגה את היעדים שלה לשנה, את הדילים החשובים, ומספקת הסבר על הפעולות שהיא מתכננת לבצע כדי לסגור כל דיל. נציג ההנהלה מלווה, שואל שאלות ומסייע בזיהוי נקודות לשיפור או בהצעות לתמיכה.

5 שלבים לניהול הישיבה

1. הצגת היעדים השנתיים של מנהלת המכירות
בפתיחת הישיבה מנהלת המכירות מציגה את היעדים שלה לשנה: מכירות מצטברות, מספר דילים סגורים ומדדים כספיים מרכזיים. הצגת היעדים בתחילת הישיבה יוצרת מסגרת ומיקוד לדיון, ומדגישה את האחריות שלה לעמידה ביעדים. HubSpot מאפשר להציג את ההתקדמות מול היעדים בזמן אמת באמצעות דשבורדים ודוחות מותאמים אישית.

2. הצגת הפייפליין ותזוזות השבוע האחרון
בשלב זה מנהלת המכירות מציגה את הפייפליין כולו, כולל כל הדילים הפעילים. ניתן להשתמש ב-HubSpot כדי להציג אילו דילים התקדמו, אילו נתקעו, ואילו דילים חדשים נכנסו. הצגת הפייפליין מספקת תמונת מצב מלאה, עוזרת לזהות צווארי בקבוק וממקדת את הדיון בדילים בעלי חשיבות גבוהה.

3. הצגת 3 הדילים הגדולים והחשובים ואיך לסגור אותם
מנהלת המכירות בוחרת את הדילים הקריטיים ביותר ומסבירה את האסטרטגיה לסגירתם. HubSpot מאפשר לעקוב אחרי כל דיל, להקצות משימות ותזכורות, ולתעד את כל הפעולות. בשלב זה מדברים על צעדים פרקטיים ומי אחראי על כל פעולה, כך שהאחריות להצלחה נשארת על מנהלת המכירות.

4. לקחים לשיפור
מנהלת המכירות מציגה את הלקחים מהשבוע האחרון: מה עבד טוב ומה דורש שיפור. באמצעות דוחות HubSpot ניתן לראות זמן ממוצע בכל שלב בפייפליין, שיעור הצלחה מול לידים חדשים והתקדמות מול היעדים. השלב הזה מסייע להתייעל ולהגדיל את האפקטיביות בשבועות הבאים.

5. הצעות ורעיונות – דיון

לסיום מתקיים דיון פתוח שבו מנהלת המכירות ונציג ההנהלה מציעים רעיונות לשיפור, מנגנוני תמיכה נוספים או הזדמנויות חדשות. HubSpot מאפשר לתעד את ההצעות, להקצות משימות אוטומטיות ולעקוב אחר יישומן. שלב זה מעודד שיתוף פעולה, יצירתיות ומבטיח שהפעולות שבפייפליין מתבצעות בצורה מסודרת וממוקדת. 

אין תגובות: