7 באפר׳ 2014

איזון בין מרכיבי העסק

תרשים מעניין שמצאנו באתר הבא, המציג מודל להסבר ארבעת מרכיבי העסק והצורך באיזון ביניהם:
א. הלקוח
ב. חדשנות
ג. תהליכי עבודה
ד. הפיננסים

המודל מציג ומסביר את הצורך באסטרטגיה ברורה לניהול מאוזן של ארבעת המרכיבים.

כשל אופייני בניהול עסק קטן: חוסר בתהליכי עבודה

אחד הכשלים הכי נפוצים בעסקים קטנים ובינוניים קשור לגיבוש והטמעת תהליכי עבודה.  תהליכי העבודה הכתובים הם ה"תווים" של הקונצרט. 

במרבית העסקים הקטנים תהליכי העבודה (ובמיוחד תהליכי המכירה) - לא קיימים. בעלי עסקים קטנים ואנשי מכירות בדרג נמוך מאלתרים פעולות כדי לשרוד איכשהו את היומיום. אך הצמיחה העתידית של העסק ושל המכירות תלויה ביכולת של המובילים שלה ליצור מערכת המורכבת מגורמים רבים ושונים. כדי ליצור מערכת שמתפקדת ביחד, יש להסתמך על שיטתיות שנבנית על בסיס תהליכי עבודה ונהלי עבודה כתובים ומוטמעים בקרב כל גורמי המערכת.
הנ"ל רלבנטי במיוחד לעסקים שרוצים לצמוח ואינם מסתמכים אך ורק על אדם אחד או שניים, שמאלתרים.

בהצלחה.