8 בפבר׳ 2017

אסטרטגייה ממוקדת שוק מתאימה יותר לעסקים קטנים

"למה שלא נלך עם המוצרים שלי וננסה למכור לכל מי שרק אפשר?" היא שאלה בפליאה.

"פשוט מאוד" עניתי, והסברתי "יש 2 אסטרטגיות מרכזיות בשיווק: אסטרטגיית ממוקדת מוצרים ואסטרטגיה ממוקדת שוק." (ראו תמונה). 

"האסטרטגיה שמתאימה יותר לעסקים קטנים היא אסטרטגיה ממוקדת שוק" המשכתי.

"למה?" היא הקשתה.
"כי החדירה לשוק חדש היא מאוד קשה" עניתי והמשכתי "הרבה יותר פשוט למכור מוצר קיים לליד בשוק קיים או מוצר חדש ללקוח קיים." 

"אז סיכויי ההצלחה שלי גדלים באסטרטגיה ממוקדת שוק?" היא שאלה.
"כן." עניתי "פשוט. לא? כל הרעיון הוא לפתח שוק, למקסם אותו. יש שיקראו לזה: כיבוש השוק."

"והמשמעות ביום יום?" היא שאלה.
"להתמחות בנישה. להתמקד בשוק ספציפי במכירות ובשירות" עניתי "לא להתפזר על שווקים רבים מדי. וללמוד את השוק בצורה רצינית. להכיר, להבין, להיפגש, לכתוב, להכיר את הביזנס של העסקים בשוק הזה - יותר טוב מבעלי העסקים עצמם."

"וואלה. לא ידעתי." היא אמרה. "ואני פירפרתי סתם..."
"BUSY BEING BUSY" חייכתי.