שאלת לקוחה: במערכת האבספוט, למה לא למחוק קונטקטים עם מיילים חסומים\ לא תקינים?
תשובת מומחה - מחיקת קונטקטים עלולה להתברר לכם כטעות היסטורית בניהול השיווק והמכירות בעסק ובמערכת כמו האבספוט.
הסיבות:
1. סיבה ראשונה: יש הרבה סיבות לחסימת כתובת אי-מייל מלקבל מיילים בזמן נתון
לחסימה סיבות רבות אפשריות (Hard Bounce, Soft Bounce), אדם עזב תפקיד, שרתים הדפו נסיונות בדיקה, תקלה נקודתית, חסימה מובנית במייל של האדם, היסטוריית מיילים מהאבספוטים אחרים, ועוד ועוד.
זאת אומרת: יכולות להיות סיבות רבות לחסימת אותו המייל מלקבל מיילים באותו רגע נתון, ולא תמיד תדעו מה הסיבה (שיתכן ובמקום אחד ייחסם ובמקום אחר לא).
2. סיבה שניה: אולי החסימה היא זמנית
יתכן והחסימה היא נקודתית ולא מתמשכת. ובעוד תקופה המייל ישתחרר ויאפשר קבלת מיילים ממך.
3. סיבה שלישית: אולי החסימה היא לערוץ מסוים (למשל ניוזלטרים) ולא לערוץ אחר (למשל אי מייל 1*1)
קרה גם שחסימה היתה לניוזלטרים ולא למיילים 1*1.
שלא תמחקו בטעות קונטקטים פעילים!
4. סיבה רביעית: אתם בונים דאטאבייס שהוא גם ארכיון, לא מוחקים ארכיון EVER
גם אם האדם נחסם מלקבל מיילים מכם, חשוב מאוד לשמור נתוני היסטוריה לצורכי תיעוד ובקרה
למשל: ניתוח של כמות הלידים שהגיעו בחודש אוקטובר (תארו לעצמכם מצב שליד מילא טופס פניה עם אימייל שגוי. אם תמחקו אותו, הנתון יירד לכם גם מדוח הלידים של הקמפיין המדובר - ויבלבל אתכם).
למשל: אם האדם יתגלה בעתיד במייל אחר, תוכלו למזג את שני הקונטקטים, כולל ההיסטוריה של הקונטקט שנחסם.
5. סיבה חמישית: במידה ויש היסטוריה לקונטקט עם המייל החסום, תאבדו אותה לנצח
במידה ובעבר הקונטקט היה פעיל ויש בו היסטוריה (למשל: תיעוד שיחות טלפון) והאי-מייל חסום כרגע, ותמחקו את הקונטקט, ההיסטוריה היקרה הזאת תימחק לכם לנצח. היו לי המון מקרים בעבר כאלה. שימו לב שאתם לא חוזרים על טעויות!!
6. סיבה ששית: במערכת כמו האבספוט, זאת השקעת זמן מיותרת, כסף שהולך לפח
באופן טבעי, קונטקטים שמולם יהיו אינטראקציות יצופו למעלה ככל שתתקדמו בתוכנית המכירות שלכם, ולכן זו "ברכה לבטלה" להשקיע זמן ואנרגיה במחיקות. עדיף למקד את המאמצים באינטראקציות מקדמות מול לידים שמתקדמים אתכם בתהליך.
מעבר לכך - שאתם לא משלמים על כמות הקונטקטים במערכת + יכולים לסדר לעצמכם פילוח שכולל רק קונטקטים פעילים. אז למה להשקיע זמן וכסף בלידים לא פעילים? מיותר.
***
ולכן התשובה היא: אל תמחקו = אלא: תפלטרו!!
יש לכם כלים מדהימים לפילטור הדאטא. פשוט תפלטרו לעצמכם את רשימת הלידים לקמפיין המכירות הקרוב ותעבדו עליהם.
***
להטמעה מקצועית של האבספוט גם אצלכם - "מד מן" 052-7325777
מילות מפתח: קונטקטים, האבספוט, מחיקת קונטקטים, מחיקת מיילים האבספוט, טעויות נפוצות האבספוט, הטמעה בישראל של האבספוט, הדרכה והטמעה האבספוט, תמיכה האבספוט, הבספוט ישראל