15.9.2025

המלצה: הבחנה ברורה בין שלב ההקמה לשלב ההדרכה בפרויקט הקמה למערכת האבספוט

 שלב ההקמה ובדיקות מערכת ומסכים מותאמים למשתמשים השונים

שלב קריטי לוודא שהמערכת עובדת כמתוכנן:
  • התחלת השלב: עם אפיון ברור וכתוב (בד"כ, בתרשים זרימה וצילומי מסך) על תהליכי העבודה הנדרשים מכלל המשתמשים במערכת.
  • הקמת מערכת ה-Enterprise בהתאם למיפוי ותכנון הארכיטקטורה.
  • בניית פייפליינים, שדות מותאמים, dashboards ודוחות KPI אחידים.
  • בדיקת מסכים, שדות, תרחישי אוטומציה ותהליכים מול מקרי שימוש אמיתיים.
  • בדיקת STEP BY STEP של 2-3 לידים לדוגמא של נציג, בדיקה שאין בלתמים שמשבשים זרימה (למשל: שדה חשוב ש"קבור" איפשהו)
  • אישור מנהלת הפרויקט על תאימות מלאה 100% בין תכנון\ ארכיטקטורה של התהליך לבין מבנה המסכים המרכזיים לנציגים ולמנהלי המכירות.

שלב ההדרכות והתנסות

הכנה של המשתמשים למעבר למערכת החדשה:
  1. הכנת ההדרכות והתרגולים ע"פ מסכי המערכת שהוגדרו בשלב הקודם.
  2. הדרכה ותרגול מותאמים לכל סוג משתמש – מנהלי מכירות, נציגים, מנהלי חברות בנות.
  3. תרגול "פקל בוקר", פלייבוקים ותסריטים לשימוש יומיומי במערכת.
  4. סימולציות של תרחישים יומיומיים ותרגול תהליכים חיוניים.
ובמילים אחרות: תשתדלו מראש להימנע מהמצב הזה:





אין תגובות: