בתמונה שלעיל (קליק להגדלה), ניתן לראות המלצה לתוכנית מכירות שנתית לאיש מכירות.
הסבר על שיטת העבודה:
1. בתחילת שנה, לכל איש מכירות נבנית תוכנית יעדים (כספיים) - לכל לקוח ולכל חודש בשנה. איש המכירות לא "סתם" רץ בשטח ומנסה לעשות את המקסימום. כל הפעילות של אנשי המכירות צריכה להיות מונחית מטרות ולא סתמית. הזמן הוא המשאב היקר ביותר של העסק, והשקעת הזמן צריכה להיות ממוקדת יעדים ולא אקראית. הפוקוס של איש המכירות חייב להיות על התוכנית כפי שסוכמה עם מנכ"ל\ סמנכ"ל המכירות.
יש להדגיש כי ללא תכנון מספרי לא ניתן יהיה לבקר ולשפר את ביצועי איש המכירות והוא "נידון" לתוצאות מקובעות (ובדרך כלל - מתסכלות) לאורך הזמן. בבלוג זה מגוון פוסטים בנושאי תכנון ותוכנית. כדאי לקרוא.
2. בכל סיום שבוע, חודש ורבעון - מעודכנות עמודות ה"ביצוע" בפועל של התוכנית. העמודות מתעדכנות הן בשורה של כל לקוח והן (אוטומטית) בשורת הסה"כ החודשי של איש המכירות. במידה והבפועל נמוך מהתכנון, נצבעת המשבצת באדום, במידה והבפועל גבוה מהתכנון, נצבעת המשבצת בירוק.
3. גם שורת ה"סה"כ הרבעוני" מתעדכנת באופן אוטומטי. יש חשיבות לשקלול רבעוני מפני שיתכן והמספרים של חודש אינם מדויקים לגמרי (למשל: חשבונית שנדחית מעט).
4. סמנכ"ל המכירות\ מנכ"ל ירכז טבלת ניהול ברמת החברה (שמתכללת את כל הטבלאות של כל אנשי המכירות בחברה).
בהצלחה!