20 באפר׳ 2014

הרגלים - HABITS

ככל שאתה מתפתח עסקית אתה מבין שההצלחות שלך הם בעצם תוצאה של הרגלים (או תהליכי עבודה) ולא של פעולות אקראיות. תהליכי עבודה ארוכי טווח הם שקובעים את התוצאות שלך בעתיד ולא פעולה אקראית כזאת או אחרת.

בשיחות ובהדרכות שלנו עם אנשי עסקים רבים ומנהלי מכירות רבים, אנו מנסים לסייע בהבנה של התפיסה "ארוכת הטווח" של ההצלחה.

בכדי להמחיש את הרעיון, אנו משתמשים הרבה פעמים בדימויים מעולם הספורט : למשל, אם ניקח דוגמא מעולם האגרוף, הצלחה עסקית אינה תוצאה של נצחון ב"נוק אאוט" אלא נצחון בנקודות הנבנה על הרגלים ותהליכים שיטתיים.

מהם ההרגלים העסקיים שלך בעסק?
כמה שאלות לדוגמא:
1. איך מנוהלת הבקרה על התוצאות העסקיות שלך? (מכירות\ רווחיות, פר שבוע\ חודש\ רבעון\ שנה)
2. איך מנוהל המידע אודות הלקוחות שלך? איך אתה יודע על לקוחות שנטשו אותך?
3. איך ומתי לומדים מטעויות ומהפסדים ומפיקים לקחים כתובים לעתיד?
4. איך נראה תיק הנהלים של העסק? האם לעסק יש תשתית כתובה של מידע או אוסף של אלתורים בעל פה?

הצורך בייצור תשתית עסקית שיטתית לעסק, בכדי לאפשר לו שיפור מתמיד בהרגלים העסקיים ובתוצאות, מהווה את אחת מאבני היסוד לפעילותנו בעסקים ובארגונים עמם אנו עובדים. אחד המהלכים החשובים שאנו עושים עם האנשים עמם אנו עובדים הוא לתעד ולמפות את ההרגלים העסקיים החשובים שלהם (למשל בתחום ניהול המכירות) ולשפר אותם - כדי  להשיג תוצאות עסקיות טובות יותר.

בהצלחה!