20 באפר׳ 2015

שי ללקוחות - Give aways

"אני רוצה להשקיע קצת בלקוחות שלי, ולתת להם שי קטן. לא יקר, אבל מפנק. מה אפשר לעשות?" שאלה בעלת העסק. 

שי ממותג ללקוחות (או באנגלית: Give away) הפך בשנים האחרונות לסטנדרט בקרב סקטורים שונים, ומעורר התלבטות ויצירתיות אצל בעלי עסקים - בגלל האפשרויות הרבות הקיימות בשוק.

המלצות?


1. תקציב וכמות! - כן כן, גם פה, צריך להתחיל בתכנון כללי של תקציב וכמות נדרשת. ללא תקציב ראשוני, את תלכי לאיבוד בעולם האפשרויות הבלתי נגמרות של תחום זה. טווח מחירים? מ- 3 ש"ח לפריט ועד ל-300 ש"ח לפריט... כך שהאפשרויות רבות!

2. כדאי לתת מתנה שימושית (ולא רק דקורטיבית) - למשל: דיסק אונ קי, למשל: מפתח לעגלת סופר. כך הלקוחות כנראה ישתמשו ב- Give away לאורך זמן.
3. כדאי לחרוט או להדפיס על המתנה את לוגו העסק ואת פרטי ההתקשרות אתו (טלפון? אתר?).
4. כדאי לשמור כמה מתנות גם ללידים חשובים ולא רק ללקוחות. מטרתנו היא גם להגדיל מכירות ולא רק לשמר לקוחות.
5. כדאי לארוז את המתנה בצורה אישית. כולנו אוהבים שמתייחסים אלינו בצורה אישית. כדאי להעניק את המתנה בצורה אישית. לפעמים הסגנון יותר חשוב מהתוכן.
6. לזכור ששיווק זו מחוייבות ולא רק פרויקט. הסטנדרט שאת מייצרת עכשיו יהפוך לנורמה בעתיד. במידה ותתני מתנה יקרה מאוד, תהיה ציפייה למתנה שכזאת גם בפעם הבאה (בחג הבא?). לכן כדאי לתת מתנה שתאפשר שיטתיות בעתיד (ולא "לקפוץ מעל הפופיק").

לחיפוש בגוגל של ספקים נבחרים: הקלידו "מוצרי פרסום".
דוגמא לדף של ספק (סתיו אקספרס), המפרסם גם מחירון באתר (לדיסק אונ קי).