4 במאי 2017

גרף ניהול מכירות - ניהול לידים

אחד הצרכים המרכזיים שלנו כאנשי מכירות וכבעלי עסקים הוא לראות את התמונה כולה בתחום המכירות ולא רק את הפרטים שלה.
זאת אומרת, לראות את ה"פייפליין" ולא רק כל תהליך מכירה בנפרד. המאקרו ולא (רק) המיקרו.

בגרף המצורף ניתן לראות את נתוני ניהול המכירות בצורה מרוכזת. זהו מבט מלמעלה על תהליכי המכירה - "מבט הציפור". 

שני דברים מרכזיים שהגרף מראה למנהלי המכירות:

1. פוטנציאל קדימה (זה נקרא "פייפליין")
2. יחס סגירה (לקוח\ פלופ)

הארות:
1. יש שמציגים את הגרף בצורת משפך.
2. באקסל יש כלי שנקרא PIVOT CHART שבו בקלות (בשניות) ניתן להפוך את נתוני טבלת ניהול הלידים (ראו כאן) לגרף. 

* בעל עסק\ איש מכירות המעוניין בשנה הקרובה להגדיל את המכירות (התוצאות) בצורה משמעותית - חייב ללמוד ולשפר גם את שיטות העבודה בצורה משמעותית. 
או כפי שאומרים: אם תעשה מה שעשית - תגיע תמיד לאן שהגעת.