13 בדצמ׳ 2019

האבספוט - קונטקטים - מסע לקוח\ שלבי חיים של לקוח

קצת תיאוריה: 
כאשר עוברים לניהול שיווק ומכירות מקצועי, ולניהול מאסות של לידים (מאות\ אלפים), נוצר הצורך בניהול "שלבי חיים" של הקונטקטים השונים שזורמים אלינו.
"שלבי חיים של לקוח" - לשם מה?
המטרה היא ליצור "אבני דרך" בתהליכי השיווק והמכירות, שיהוו גם תשתית ברורה ליצירת תהליכים ואחראויות (ובשאיפה בעתיד - אוטומציות), וגם שפה משותפת לניהול ולבקרה.
"שלבי החיים" - נקבעים פר ארגון\ עסק. אך יש מודלים כלליים שאפשר להתחיל מהם - ומשם לצמוח ולדייק.
***
בפרקטיקה:
אחד הכלים החזקים לניהול "שלבי חיים" של קונטקטים הוא הפרופרטי שנקרא Lifecycle Stage בקונטקטים.
בכלי זה ניתן להגדיר את השלבים השונים של כל קונטקט, בתהליך השיווק והמכירה.
ניתן להציג גם גרפים בדשבורד המציגים את הסטטוס הארגוני של הקונטקטים בתהליכי הצמיחה.
לדוגמא:


(שימו לב שהגרף הנ"ל בגרסה החינמית של האבספוט CRM, הנו לפי תאריך יצירת הקונטקט ולא לפי תאריך מעבר שלב).

***
להטמעה והדרכה של האבספוט גם אצלכם בארגון - רובי, מד מן - 052-7325777