1 ביולי 2023

דוח שמציג הפרשי זמן בין אקטיביטיס לדילים

בקשת לקוח: הצגת משך זמן בין יצירת דיל (באוטודיל) ובין אקטיביטי ראשון של נציג המכירות.

האילוצים:

הבעיה קשורה לזה שהדאטא נמצאת ב- 2 אובייקטים: דילים + אקטיביטיס. 

בנוסף, השדות הנשמרים אוטומטית בהאבספוט הם TIMESTAMP (תאריכים ושעות), השדות המחושבים הם ימים בלבד.

הפתרון צריך להיות גנרי, כך שיוכל לתמוך בכל מקום שבו מנהל\ יועץ ירצה לנתח משך זמן בין מועד אקטיביטי מסויים למועד דיל מסויים.

***

הסבר תהליך התחקור + הפתרון:

1. פתרון ידני כדי לבחון לעומק את הצורך

בימים הראשונים, בניתי תצוגה מנהלת בדילים, עם פרופרטי ידני ותחקרתי באופן יומיומי את הדילים הנכנסים ואת הצורך.


2. פתרון אוטומטי, שניסיתי ליישם דרך אוטומציות + שדות מחושבים

פתחתי פרופרטי מסוג FIRST REACTION DATE 

ואז באוטומציה שמרתי אליו את מועד האקטיביטי הראשון.

ובפרופרטי נוסף חישבתי הפרשים בין תאריך פתיחת הדיל למועד האקטיבי הראשון.

הבעיה ש- FIRST REACTION DATE נשמר בימים ולכן משגע את השדה המחושב.

הפתרון ירד מהפרק.


3. פתרון מוצלח ✅ - שיטת HS>GS>HS

ייצוא אוטומטי לגוגלשיט לעיבוד > הוספת 2 שדות מחושבים + עיבוד הדאטא כרצוני > הצגת הדוח בדשבורד של האבספוט.

דרך טבלת Engagements של האבספוט. טבלה זו ב- API מכילה גם את נתוני הדילים וגם את נתוני האקטיביטיס, כשנתוני היצירה מוצגים כ- TIMESTAMP (בדיוק מה שאנחנו צריכים במקרה זה).

עריכת שתי עמודות תומכות (מימין):

א. משך זמן (בכל פורמט שידרש, אני הדגמתי ב- HH:MM) - ✅ זה בדיוק הנתון שהתבקש בפרויקט ✅

ב. מספור ופילטור לפי רצף הפעולות מול אותו הדיל 

(קליק להגדלה)



הנוסחאות בהן השתמשתי:  




בהמשך - הצגת הדוח הנ"ל כחלק מדשבורד מנהל המכירות בתוך האבספוט.

בהצלחה!!

***

להטמעת האבספוט גם אצלכם: "מד-מן" 052-7325777

מילות מפתח: זמן, משך זמן, זמן תגובה, הפרש זמן בין יצירת דיל ובין תגובה ראשונה של נציג, 5436453