9.8.2013

failing to plan is planning to fail

failing to plan is planning to fail  - להיכשל בתכנון משמעו לתכנן להיכשל.

משפט זה מתאר יפה את החשיבות של שלב התכנון בכל פרוייקט , קמפיין , תוכנית מכירות או עסק.
תכנון שטחי או חסר יגרום בסבירות גבוהה - לכישלון בתוצאות.

בדיוק כמו בשח-מט נגד יריב חכם. מהלך לא-מחושב יוביל ככל הנראה ל"מכה" מצד המתחרה שלך (הוא "יאכל" לך את אחד הכלים). מהלכים לא מחושבים רבים - יובילו להפסד.

היכולת שלך כבעל עסק או כמנהל המכירות בעסק, לייצר תכנון שאינו שטחי ("חפיפניקי"), תכנון רציני, שלוקח בחשבון גם את התחרות, גם מקרים ותגובות, וגם אפשרויות תגובה נוספות ל"מצב", תוך כדי מניעת "שריפות" (ולא רק כיבויין) - היא יכולת מאוד מאוד מאוד חשובה.

את היכולת הזאת לא מפתחים ביום. כמו שריר, גם היא יכולת שמתפתחת במהלך הזמן לאחר ביצוע תרגול חוזר.

כמנהלי מכירות, הרבה פעמים השגרה מושכת אותנו לביצוע פעולות מהירות ונקודתיות ללא הסתכלות מערכתית וללא קשר לתכנון כלשהו. עלינו לזכור שאנחנו בעצם בסוג של "משחק שח", נגד מתחרים. מהלך לא-מחושב מצידנו יוביל ל"מכה" מצד המתחרים.

תחשבו על זה....
בהצלחה!