הרבה בעלי עסקים קטנים ואנשי מכירות - מתעלמים מהצורך ביצירת תשתית שיטתית לניהול לידים.
בעיות מרכזיות בניהול לידים:
1. התהליך מבוצע "מהראש" - לא רושמים את התהליך, לא מתעדים כלום, מנסים לזכור הכל בראש.
2. התהליך "מומצא" כל פעם מחדש - לא מכינים פק"לים, למשל: תסריטי שיחה. למשל: פורמטים לסיכום פגישה. למשל: פורמטים להצעות מחיר להחתמה במהלך הפגישה.
3. התהליך תקוע ברמת ביצוע חלשה - לא ממקסמים רשימות לידים. למשל: שולחים ניוזלטרים.
4. התהליך לא מנוהל ולא מבוקר - אין דוחות בקרה על ניהול הלידים. לא ממש יודעים "מה הולך שם". זה מין תחום "עלום", שלא כל כך מתייחסים אליו ברצינות.
נוהגים לומר שכמו בגינה, הלידים לא יצמחו לבד.
הלידים צריכים גנן שיגדל אותם, משלב הזרע (טלפון) ועד שלב העץ (לקוח).
ניהול לידים זה העתיד של העסק. ככל שתנהלו את הלידים טוב יותר - העתיד מבטיח יותר.