כלי ה"טפסים" הנו כלי שימושי מאוד לצורכי השיווק.
אנו משתמשים בטפסים להבאת לידים מערוצים שונים: מהאתר, מדפי נחיתה, מהפייסבוק, מהלינקדין, מטפסי משוב, מטפסי לידים, השתתפות בוובינרים ועוד ועוד.
***
לשם המחשה, נניח שבחודש מסוים, 3 אנשים מילאו 4 טפסים (טופס לידים + 3 טפסים אחרים)
אדם X מילא את כל 4 הטפסים
אדם Y מילא טופס 3 (טופס לידים + 2 טפסים אחרים)
אדם Z מילא טופס 1 בלבד (טופס לידים בלבד)
***
ניתן לנתח את הגעת הפניות מהטפסים באותו החודש בכמה חתכים:
- סה"כ האנשים שמילאו טפסים (במקרה זה 3 אנשים)
- סה"כ הטפסים שמולאו (במקרה זה - 8 טפסים)
- סה"כ אלה שמילאו טופס ספציפי, נניח טופס הלידים (במקרה זה - 3)
***
זאת אומרת: השאלה המרכזית שלנו בבקרת ההצלחה בשיווק היא: האם למדוד פניות (=מילוי טפסים) או אנשים (=לידים).