22 ביולי 2021

ניתוח שליחות טפסים בשיווק


כלי ה"טפסים" הנו כלי שימושי מאוד לצורכי השיווק.

אנו משתמשים בטפסים להבאת לידים מערוצים שונים: מהאתר, מדפי נחיתה, מהפייסבוק, מהלינקדין, מטפסי משוב, מטפסי לידים, השתתפות בוובינרים ועוד ועוד.

***

לשם המחשה, נניח שבחודש מסוים, 3 אנשים מילאו 4 טפסים (טופס לידים + 3 טפסים אחרים)

אדם X מילא את כל 4 הטפסים 

אדם Y מילא טופס 3 (טופס לידים + 2 טפסים אחרים)

אדם Z מילא טופס 1 בלבד (טופס לידים בלבד)

***

ניתן לנתח את הגעת הפניות מהטפסים באותו החודש בכמה חתכים:

  1. סה"כ האנשים שמילאו טפסים (במקרה זה 3 אנשים)
  2. סה"כ הטפסים שמולאו (במקרה זה - 8 טפסים)
  3. סה"כ אלה שמילאו טופס ספציפי, נניח טופס הלידים (במקרה זה - 3)
***
זאת אומרת: השאלה המרכזית שלנו בבקרת ההצלחה בשיווק היא: האם למדוד פניות (=מילוי טפסים) או אנשים (=לידים).