12 באפר׳ 2022

הגדרה ניהול ובקרה של יעדי מכירות Goals

א. מבוא

בארגונים המנהלים מכירות בצורה מקצועית, מגדירים לאנשי המכירות יעדי מכירות (Revenue Goals).

  • זהו ה"מצפן" של איש המכירות, ועליו לעמוד ואף לעבור את היעדים.
  • איש המכירות צריך להתמקד בהשגת היעדים הכספיים שלו ולעדכן על חריגות.
  • הנהלת החברה צריכה להיערך להכנסות בהתאם ליעדים שהוגדרו לצוות המכירות.
  • זהו גם תאום ציפיות בין הנהלת החברה לאנשי המכירות. 

מערכת האבספוט סיילס-פרו (ומעלה) מאפשרת להגדיר ולנהל לאנשי המכירות יעדים (Goals).


ב. היכן מגדירים יעדי מכירות?

הגדרת יעדי מכירות מתבצעת מפה:





מסך ניהול היעדים
ממשק ניהול היעדים הכללי מאפשר לראות לפלטר ולעדכן יעדים קיימים. 
קליק להגדלה:






הסבר על סוגי סטטוסים של היעדים:

כל יעד מקבל אוטומטית את הסטטוס המתאים לו (ע"פ ה"סגירות" בדילים בפייפליין שהוגדר).



שימו לב שבסטטוסים יש חלוקה פנימית שקופה: יעדים קדימה (PENDING), יעדים בתהליך (IN PROGRESS), יעדים שזמנם עבר (Exceeded, Acheived, Missed).



ניתן לעדכן יעדים, ראו דוגמא לממשק עדכון יעדים: 
ניתן לעדכן גם בדיעבד את היעדים.




ג. איך ליצור יעדים חדשים: 


דוגמא להגדרת יעד מנכ"ל לאנשי מכירות:



דוגמא לממשק מילוי היעדים = כל שורה = איש מכירות:




ד. שאלות נפוצות נוספות


האם ניתן להגדיר פייפליין עם יעדים רבעוניים?
כן.
ניתן להגדיר בהגדרות ה- FORECAST את תקופת הבקרה של הפייפליין (Period) -