בכל פרויקט חדש שאנחנו מתחילים - גם אם זה פרויקט גדול כמו הקמת עסק, וגם אם זה פרויקט קטן כמו עיצוב ברושור, טמון פרדוקס ידע.
הפרדוקס מתואר בתמונה בצד שמאל.
הפרדוקס הוא שכמות ההחלטות היא ביחס הפוך לכמות הידע בפרויקט. זאת אומרת:
א. שבנקודת ההתחלה כמות ההחלטות היא הגבוהה ביותר וכמות הידע היא הקטנה ביותר.
ב. ככל שהפרויקט מתקדם, כמות ההחלטות קטנה וכמות הידע גדלה.
ג. בסיום - כמות הידע היא הגדולה ביותר וכמות ההחלטות היא הקטנה ביותר.
למה זה חשוב?
2. השפעה על המכירות - כשאנחנו מבינים את הפרדוקס, אנחנו יכולים לעזור ללקוחות שלנו לקבל החלטות טובות יותר כבר בשלבים הראשונים של הפרויקט שלהם, בעזרת השלמת הידע שלהם. כי הרי הפרדוקס נכון לגבי כולם לא רק לגבינו, ואנחנו יכולים "לגייס" את הפרדוקס לטובת הלקוחות שלנו - ולטובתנו (WIN-WIN).
זאת אומרת שכחלק מתהליך המכירה אנחנו צריכים להבין שתפקידנו הוא גם לספק ולהשלים ידע ולא רק למכור.
הפרדוקס מתואר בתמונה בצד שמאל.
הפרדוקס הוא שכמות ההחלטות היא ביחס הפוך לכמות הידע בפרויקט. זאת אומרת:
א. שבנקודת ההתחלה כמות ההחלטות היא הגבוהה ביותר וכמות הידע היא הקטנה ביותר.
ב. ככל שהפרויקט מתקדם, כמות ההחלטות קטנה וכמות הידע גדלה.
ג. בסיום - כמות הידע היא הגדולה ביותר וכמות ההחלטות היא הקטנה ביותר.
למה זה חשוב?
1. יצירת מנופים - אם אנחנו מבינים את הפרדוקס שלעיל, אנחנו יכולים לנצל אותו לטובתנו. אנחנו יכולים ליצור מנופים בתחילת הפרויקט שיעזרו לנו להגדיל את כמות הידע בתחילת הפרויקט, למשל - הסתמכות על ניסיונם של אחרים בשלבים הראשונים של הפרויקט.
בנוסף, כאשר בוחרים את הפרויקטים, ולאור הפרדוקס שתיארנו לעיל, אפשר לנסות וליצור מנופים נוספים דרך בחירת פרויקטים דומים לפרויקטים קודמים - ואז גם להסתמך על הידע שנצבר בפרויקטים קודמים.2. השפעה על המכירות - כשאנחנו מבינים את הפרדוקס, אנחנו יכולים לעזור ללקוחות שלנו לקבל החלטות טובות יותר כבר בשלבים הראשונים של הפרויקט שלהם, בעזרת השלמת הידע שלהם. כי הרי הפרדוקס נכון לגבי כולם לא רק לגבינו, ואנחנו יכולים "לגייס" את הפרדוקס לטובת הלקוחות שלנו - ולטובתנו (WIN-WIN).
זאת אומרת שכחלק מתהליך המכירה אנחנו צריכים להבין שתפקידנו הוא גם לספק ולהשלים ידע ולא רק למכור.