בהדרכות השונות אותן אנו מעבירים, אנו מגלים כי אחד החסמים הגדולים של עסק הוא שמנהליו ואנשי המכירות שלו, לא יודעים לחשוב עסקית.
מה זה אומר "לא לחשוב עסקית"?
(טעויות נפוצות של בעלי עסקים ואנשי מכירות)
1. התעלמות מתוצאות מדידות - אחת הטעויות הכי נפוצות הינה פשוט התעלמות מתוצאות כמותיות (מדידות) לאורך זמן, "דחיפת הראש לחול" והנחה ש"יהיה בסדר"
2. לסמוך על שיטת "מפה לאוזן" לאורך זמן, פאסיביות בניהול המכירות מול השוק
3. לא להגדיר יעדים\ מטרות, לרוץ לכל הכיוונים - בלי להבין שכיוון חשוב ממהירות.
4. לנסות לעשות הכל לבד (סוליסטיים), בלי להבין שפרויקטים דורשים שיתוף פעולה בין אנשים
5. לא לנהל גרף הכנסות לאורך זמן, להסתכל על הרווחים החודשיים במקום על המגמה
6. לא ללמוד מטעויות, לחזור על טעויות אינספור פעמים
7. להאשים אחרים במקום לקבל אחריות אישית לתוצאות ("השוק אשם", "התפעול אשם", "המתחרים אשמים", "הלקוחות קשים" וכדומה)
8. לא להבין את הלקוחות והלידים, לנסות לכפות מוצרים במקום לנסות לעזור ללקוח, להתחרות אך ורק בנישת המחיר
9. להיות אימפולסיביים מדי (פזיזות), לרוץ לבצע משימות ללא חשיבה\ תכנון\ שיקול דעת עסקי
10. להתעלם מהמתחרים, לא לצבור דאטא על המתחרים בשוק ובעולם
11. לא לבנות תשתיות חזקות (למשל: CRM), כלים שיעזרו במינוף העסק לאורך זמן
12. הלמידה היא איטית מאוד או לא קיימת - אין כלים ללמידה ולצמיחה של האנשים בעסק, הסתמכות על הידע שנרכש באוניברסיטה או בצורה אקראית בדרך, זלזול בידע מקצועי בתחום העסקי\ מכירות ("אני לא צריך את זה, אני מנוסה!")
חשיבה עסקית דורשת הכרות עם השפה העסקית, הכללים, הדגשים, הנחות היסוד והטעויות הנפוצות. כעין "חוקי משחק" חדשים שצריך לאמץ.
ללא חשיבה עסקית, המצב יהיה דומה לשחקן כדורגל, שעבר למגרש כדורסל ומתעקש ליישם את חוקי המשחק של הכדורגל, במגרש החדש של הכדורסל.
חשיבה עסקית היא חשיבה של צמיחה ושינוי, שבאה לידי ביטוי בגרף הכנסות\ רווחיות עולה לאורך זמן.
אנו מעבירים הדרכות וסדנאות בנושא זה לבעלי עסקים ואנשי מכירות מכל התחומים.
מה זה אומר "לא לחשוב עסקית"?
(טעויות נפוצות של בעלי עסקים ואנשי מכירות)
1. התעלמות מתוצאות מדידות - אחת הטעויות הכי נפוצות הינה פשוט התעלמות מתוצאות כמותיות (מדידות) לאורך זמן, "דחיפת הראש לחול" והנחה ש"יהיה בסדר"
2. לסמוך על שיטת "מפה לאוזן" לאורך זמן, פאסיביות בניהול המכירות מול השוק
3. לא להגדיר יעדים\ מטרות, לרוץ לכל הכיוונים - בלי להבין שכיוון חשוב ממהירות.
4. לנסות לעשות הכל לבד (סוליסטיים), בלי להבין שפרויקטים דורשים שיתוף פעולה בין אנשים
5. לא לנהל גרף הכנסות לאורך זמן, להסתכל על הרווחים החודשיים במקום על המגמה
6. לא ללמוד מטעויות, לחזור על טעויות אינספור פעמים
7. להאשים אחרים במקום לקבל אחריות אישית לתוצאות ("השוק אשם", "התפעול אשם", "המתחרים אשמים", "הלקוחות קשים" וכדומה)
8. לא להבין את הלקוחות והלידים, לנסות לכפות מוצרים במקום לנסות לעזור ללקוח, להתחרות אך ורק בנישת המחיר
9. להיות אימפולסיביים מדי (פזיזות), לרוץ לבצע משימות ללא חשיבה\ תכנון\ שיקול דעת עסקי
10. להתעלם מהמתחרים, לא לצבור דאטא על המתחרים בשוק ובעולם
11. לא לבנות תשתיות חזקות (למשל: CRM), כלים שיעזרו במינוף העסק לאורך זמן
12. הלמידה היא איטית מאוד או לא קיימת - אין כלים ללמידה ולצמיחה של האנשים בעסק, הסתמכות על הידע שנרכש באוניברסיטה או בצורה אקראית בדרך, זלזול בידע מקצועי בתחום העסקי\ מכירות ("אני לא צריך את זה, אני מנוסה!")
חשיבה עסקית דורשת הכרות עם השפה העסקית, הכללים, הדגשים, הנחות היסוד והטעויות הנפוצות. כעין "חוקי משחק" חדשים שצריך לאמץ.
ללא חשיבה עסקית, המצב יהיה דומה לשחקן כדורגל, שעבר למגרש כדורסל ומתעקש ליישם את חוקי המשחק של הכדורגל, במגרש החדש של הכדורסל.
חשיבה עסקית היא חשיבה של צמיחה ושינוי, שבאה לידי ביטוי בגרף הכנסות\ רווחיות עולה לאורך זמן.
אנו מעבירים הדרכות וסדנאות בנושא זה לבעלי עסקים ואנשי מכירות מכל התחומים.