13 באפר׳ 2016

ניהול תהליכי מכירה רבים בו זמנית

במהלך העבודה עם לקוחותינו, אנו נוכחים לדעת כי אחד הקשיים הגדולים של אנשי המכירות בעסק הוא לנהל תהליכי מכירה רבים בו זמנית.
המעבר מניהול של מספר תהליכי מכירה בודדים (עד 10) לתהליכים רבים הרבה יותר (כמה עשרות\ מאות) - קשה מאוד למרבית האנשים.
מה שקורה בפועל זה שיש המון לידים פתוחים - ללא פולו אפים, ללא סיכומי פגישות, ללא חזרה אחרי שליחת הצעות מחיר - וכדומה. תהליכי מכירה שהתמסמסו.


כדי לעלות מדרגה, ולאפשר לעסק לנהל תהליכי מכירה רבים בו זמנית, יש מספר שיפורים שחובה לעשות:
1. מעבר לתיעוד בכתב של השלבים בתהליך (סיכומי שיחות טלפון, סיכומי פגישות, תיעוד שיטתי של הצעות מחיר)
2. מעבר לכלי המאפשר ניהול של כל התהליכים (CRM)
3. תהליכי עבודה סיסטמטיים וכתובים - הברורים לכולם (תיק נהלי מכירות)
4. בקרה שיטתית על התהליכים, כולל דוחות המופצים סיסטמטית
5. הפקת לקחים ושיפור מתמיד בתהליכי העבודה וביכולות