המעבר מניהול של מספר תהליכי מכירה בודדים (עד 10) לתהליכים רבים הרבה יותר (כמה עשרות\ מאות) - קשה מאוד למרבית האנשים.
מה שקורה בפועל זה שיש המון לידים פתוחים - ללא פולו אפים, ללא סיכומי פגישות, ללא חזרה אחרי שליחת הצעות מחיר - וכדומה. תהליכי מכירה שהתמסמסו.
כדי לעלות מדרגה, ולאפשר לעסק לנהל תהליכי מכירה רבים בו זמנית, יש מספר שיפורים שחובה לעשות:
1. מעבר לתיעוד בכתב של השלבים בתהליך (סיכומי שיחות טלפון, סיכומי פגישות, תיעוד שיטתי של הצעות מחיר)
2. מעבר לכלי המאפשר ניהול של כל התהליכים (CRM)
3. תהליכי עבודה סיסטמטיים וכתובים - הברורים לכולם (תיק נהלי מכירות)
4. בקרה שיטתית על התהליכים, כולל דוחות המופצים סיסטמטית
5. הפקת לקחים ושיפור מתמיד בתהליכי העבודה וביכולות