התחלנו את יולי 2016...
זה הזמן לקחת את הנתונים של חציון 1 (ינואר - יוני 2016), לעבד אותם - ולתחקר אותם.
הכל כדי להפיק לקחים וללמוד מטעויות שעשינו בחציון הראשון - לשיפור הביצועים והתוצאות בחציון השני.
השאלה המרכזית: איפה טעינו? במה אנחנו יכולים לשפר ולהשתפר לקראת החציון השני - כך שנצליח להצמיח את העסק ולא למחזר טעויות.
כמה דגשים לתחקור:
1. חשוב לבסס את התחקור על נתונים ולא על תחושות בטן.
2. חשוב לשים על השולחן גם את התכנון שהיה לחציון ולהשוות את התכנון לביצוע (ולא לתחקר באופן "כללי"). יש לקחים גם ברמת התכנון (ולא רק היישום).
3. כדאי וחשוב לערב גורם חיצוני בתחקור הנתונים (כדי שלא "נסבן" את עצמנו).
4. חשוב להבהיר כי המדובר בתחקור מתוך רצון ללמוד ולשפר ולא לקטול.
5. חשוב להגיע לעומק בתחקור, לראות איפה הבעיה באמת, ולא להסתפק בלקחים שטחיים. אחרת הבעיה לא תיפתר.
6. חשוב לרשום את הלקחים והתובנות שצמחו בתחקור - ולשלב אותם כתהליכי עבודה כבר בחציון 2.
7. צריך לזכור כי יש מספר אנשים שקשה להם מאוד עם ביקורת - והם צפויים להדוף כל ניסיון לסייע להם להתקדם. יש לקחת את זה בחשבון בהכנה לתחקור.
זה הזמן לקחת את הנתונים של חציון 1 (ינואר - יוני 2016), לעבד אותם - ולתחקר אותם.
הכל כדי להפיק לקחים וללמוד מטעויות שעשינו בחציון הראשון - לשיפור הביצועים והתוצאות בחציון השני.
השאלה המרכזית: איפה טעינו? במה אנחנו יכולים לשפר ולהשתפר לקראת החציון השני - כך שנצליח להצמיח את העסק ולא למחזר טעויות.
כמה דגשים לתחקור:
1. חשוב לבסס את התחקור על נתונים ולא על תחושות בטן.
2. חשוב לשים על השולחן גם את התכנון שהיה לחציון ולהשוות את התכנון לביצוע (ולא לתחקר באופן "כללי"). יש לקחים גם ברמת התכנון (ולא רק היישום).
3. כדאי וחשוב לערב גורם חיצוני בתחקור הנתונים (כדי שלא "נסבן" את עצמנו).
4. חשוב להבהיר כי המדובר בתחקור מתוך רצון ללמוד ולשפר ולא לקטול.
5. חשוב להגיע לעומק בתחקור, לראות איפה הבעיה באמת, ולא להסתפק בלקחים שטחיים. אחרת הבעיה לא תיפתר.
6. חשוב לרשום את הלקחים והתובנות שצמחו בתחקור - ולשלב אותם כתהליכי עבודה כבר בחציון 2.
7. צריך לזכור כי יש מספר אנשים שקשה להם מאוד עם ביקורת - והם צפויים להדוף כל ניסיון לסייע להם להתקדם. יש לקחת את זה בחשבון בהכנה לתחקור.