20 במאי 2017

מה בדיוק אתם עושים? שאלות למד מן


"מה בדיוק אתם עושים?" היא שאלה. לקוחה פוטנציאלית מפתח תקווה. עוזרת לבעלה לנהל עסק משפחתי שמצליח לשרוד. 
"אנחנו עוזרים לבעלי עסקים ואנשי מכירות להגדיל בצורה משמעותית את המכירות שלהם ומהר." עניתי.

"כן. אבל איך? ניסינו הכל. פרסמנו במקצוענים, יש דף בפייסבוק. יש אתר." היא הקשתה.
"מה שקורה בדרך כלל בעסקים קטנים ובינוניים זה שאיש המקצוע הוא בעל העסק. למשל: קונדיטור, קבלן, מנהלת סטודיו" עניתי. " יש להם ידע בתחום המקצועי (באופרציה), אבל חסר להם ידע בניהול מכירות ולכן העסק מסתמך על המקצועיות האישית של בעל העסק והקשרים האישיים שלו - מגיע לתקרה ונתקע שם." עניתי.

"זה נכון." היא אמרה, "אבל מה בתכל'ס"... 
"יש לאנשי מקצוע בתחום ניהול המכירות והשיווק כלים ושיטות פרקטיים, שאינם מוכרים לכם." עניתי "ושמאפשרים לעסקים אחרים להגדיל מכירות בצורה שיטתית ומשמעותית."

"דוגמא" היא ביקשה.
"ניהול לידים למשל. איך מתבצע היום ניהול הלידים אצלכם?" שאלתי אני.

"אמממממממ" היא ענתה.... "מהראש, אההה ויש לוח שעם שעליו תולים משימות לחזור ללידים וכאלה" היא ענתה וחייכה.
"בבקשה" אמרתי. "ניהול לידים סיסטמטי - זהו אחד המפתחות המרכזיים בצמיחת עסק. ואתם מאלתרים. כלי לניהול הלידים (אפילו באקסל) יאפשר לכם לקפוץ מדרגה ולהכפיל ואפילו לשלש הצלחות - ומהר"

"הבנתי" היא ענתה "אנחנו צריכים ללמוד ממך. בוא נתקדם."