11 בנוב׳ 2013

היכולת להבין התנהגות של שוק

אחד מהדברים החשובים שכל בעל עסק, מנהל מכירות, ומנהל שיווק צריכים לפתח היא היכולת להבין את ההתנהגות של השוק שבו הם פועלים.

אין הכוונה להבנת ההתנהגות של שחקן אחד בשוק, אלא להבנה של השוק כולו (הסתכלות על העדר). 

שאלות לדוגמא:
1. מהו גודל השוק?
2. מיהם שחקני המפתח\ מעצבי הדעה בשוק?
3. מיהם המתחרים? מיהם המשמעותיים?
4. לאיזה כיוון הולך השוק (טרנדים)?
5. מיהם מקבלי ההחלטות אצל הלקוחות?
6. מהם התקציבים?
7. ועוד

בעסקים קטנים ובינוניים עמם אנו עובדים נתקלנו לא אחת בפוקוס שיטתי על מכירות 1*1 והתעלמות מהשוק.

אנו נרחיב בהמשך על הנושא.