7.11.2013

WAZE והגדרת יעד

לאורך די הרבה זמן ניסינו לחשוב על דוגמא שתמחיש את הצורך בהגדרת יעדים.
משום מה הנושא אינו טבעי וברור לחלק נכבד מאנשי המכירות ואנשי העסקים עמם אנו נפגשים ועובדים, והרבה פעמים אף קשה לשכנע אותם בנחיצות הצורך.

חלקם הגדול טוען כי הוא עושה את המקסימום האפשרי בכל יום כדי להגיע למקסימום הכנסות\ רווחיות - וזו הדרך הנכונה לפעול לפי דעתו.
זה נקרא HARD WORK.

ואז עלה לנו רעיון להמחשת הצורך.
המודל הוא הווייז (WAZE). תוכנת הניווט הנפוצה, העוזרת להגיע לכל מקום - בלחיצת כפתור.

ומהי הפעולה הראשונה שכולנו עושים בעת הפעלת הווייז?
הגדרת יעד. 
ללא הגדרת יעד ברור, הווייז לא יודע לסייע בהגעה ליעד.
כן, זה נכון - אפשר לבזבז דלק ולנסוע בכיוונים שונים, ואפילו לנסוע ממש מהר....
אבל ללא הגדרת יעד - הנסיעה עלולה להפוך לבזבוז אנרגיה משווע תוך הגעה למקומות שונים ומשונים שבכלל לא התכוונו.

ועכשיו חזרה למכירות...
דוגמא זו עוזרת לנו להבהיר את נחיצות הגדרת היעד בכדי להגדיר את הדרך המיטבית, היעילה ביותר למכירות ולשיווק. 
קודם - הגדרת יעד, ורק אח"כ דרך.
זה נקרא SMART WORK.

התמונה לקוחה מאתר WAZE.