
ראו משמאל: "לעשות עסקים ללא פרסום (ושיווק מ.מ.) זה כמו לקרוץ לבחורה בחושך. אתה יודע מה אתה עושה, אבל אף אחד אחר לא." סטיוארט בריט.
לקראת הכנת תוכניות עבודה של 2014... מצאנו לנכון להדגיש את חשיבות הכנת תוכנית\ תקציב השיווק לעסק שלכם.
יש אנשים שמתייחסים לשיווק כמו אל "בית הדפוס" של העסק, כעין גוף שמטרתו להכין חומרים.
יש אנשים שחושבים ששיווק זו הוצאה.
יש אנשים שלא מבינים את תפקידו וחשיבותו של השיווק במינוף המכירות ובשיפור השירות ללקוחות.
חבל. הם מפספסים את העיקר.
שיווק הוא כמו מגנט.
השיווק אמור למשוך אל העסק לידים (Leads) חדשים.
שיווק הוא השקעה.
השקעה נבונה בשיווק אמורה להחזיר את עצמה (ובמכפלות).
ערוצי השיווק השונים אמורים (1) להגדיל מכירות - להביא לידים, למשוך, לגרום ללידים להתקשר אליכם. להגדיל הכנסות. (2) לשפר שירות - לתת ללקוחות וללידים מידע מקצועי ומכוון - שיעזור להם לשפר ביצועים, להשתפר, להתקדם, לקבל מענה מהיר לשאלות ובעיות שיש להם. זהו "תוכן שיווקי" (Content Marketing).
לפעמים נתקלנו בהבנה ששיווק חזק אמור לגרום ללקוחות לרדוף אחריכם, במקום שהמכירות ירדפו אחריהם. זה יפה.
יש כאלה שיגידו אפילו ש- Marketing is too important to be left to the marketing department. David Packard.
בפוסטים הבאים נתייחס גם ל-איך עושים את זה?
בינתיים - ראו בלינק הבא 99 הצעות ל"תוכן שיווקי" שימגנט את הלידים אליכם.
מצגת מעניינת של Barry Feldman מאתר slideshare.

התמונה לקוחה מתוך המצגת.