בתרשים הבא ניתן לראות את 5 שלבי המכירה.
מה שחשוב ללמוד מהתרשים זה ש-ניהול מכירות זה תהליך - ולא אירוע.
המדובר בתהליך של "הובלת הלקוח" מהשלב הראשון ועד לסגירת עסקה.
מערכת CRM אמורה לסייע בניהול והובלת התהליך.
***************
על הפס הצהוב ניתן לראות סטטיסטיקה של איש מכירות ממוצע.
מתחיל את התהליך עם 20 לידים. מסיים אותו עם 1 סגירת עסקה.
יחס של 1:20.
איש מכירות מעולה יהיה עם סטטיסטיקה טובה הרבה יותר (יש כאלה שמגיעים גם ל- 1:3).